Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

En vecka utan sötsaker och hetsätning. Hoppas kunna hålla i det trots att jag inte är på topp.

Trött på att folk bara ser fb-jag.
Tror folk verkligen att jag skriver om allt elände där?
Nej, det gör jag inte.
Så alltså skriver jag om annat.
Sen får bukefalister tro vad de vill.
Fb är mitt forum för mina vänner från Uppsala mm, men de behöver inte veta allt som händer.
Sen att jag bryter ihop hemma det har ingen med att göra.
Suck för människor..

En vecka utan sötsaker och hetsätning. Hoppas kunna hålla i det trots att jag inte är på topp.

BRA JOBBAT! Heja dig!

Sonic - älskade vän! Vilka fantastiska energitjuvar! Har de inget bättre för sig?!

Vv: tränade faktiskt igår men lite lättare än jag brukar. Återstår att se om jag kommer upp ur sängen :D

kl

VV: Mäklaren kommer vid 10, orkar inte! Vill ut och springa men ska vänta till i eftermiddag när sambon kommer hem så att jag får lite push!

Sambon fick dra och knuffa om vartannat :D
Nu ska jag bara ta mig till stan också...

VV: Grannhelvetet började yla 08.30,,,seriöst? Snorvalp! :mad:

kl

VV: Är så himla känslig för lök, mina ögon bränner bara jag tittar på en lök!

Vet hur det känns! :crazy: har skaffat en "lökhackare". Ögonen rinner förvisso när jag skalar löken och skär den i två delar, men bättre den lilla stunden än när man ska finhacka löken, då får jag ju ge upp ändå för jag ser ju inget. :p

Bra jobbat, hoppas att det håller i sig. :)

Jag borde också ta tag i det där, har ingen karaktär alls när det gäller gottiga saker och har en tendens till att äta när jag inte har något bättre för mig :o

Trött på att folk bara ser fb-jag.
Tror folk verkligen att jag skriver om allt elände där?
Nej, det gör jag inte.
Så alltså skriver jag om annat.
Sen får bukefalister tro vad de vill.
Fb är mitt forum för mina vänner från Uppsala mm, men de behöver inte veta allt som händer.
Sen att jag bryter ihop hemma det har ingen med att göra.
Suck för människor..

*kramar om*

Vet hur det känns! :crazy: har skaffat en "lökhackare". Ögonen rinner förvisso när jag skalar löken och skär den i två delar, men bättre den lilla stunden än när man ska finhacka löken, då får jag ju ge upp ändå för jag ser ju inget. :p

Fy! Min smärta håller också i sig så länge, dock rinner inte ögonen! Jag kan inte ens vara i samma rum när sambon hackar lök. Men an nån anledning så verkar våra senaste lökar vara lite mildare, för jag har kunnat hackat 1 lök med solglasögon på utan att ha ont!:banana:

Knep mot löktårar:

Låt löken ligga i frysen 15-20 min innan hackning.

eller

Hacka under fläkten (med fläkten på).

eller

Hacka bredvid rinnande kallvatten (vattnet suger med sig "gasen" från löken ner i avloppet).

Olja på kniven och tårar är ett minne blott :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
5 054
Senast: pepp
·
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 948
Senast: netia
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 172
· Visningar
61 442
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar