Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

*kl

Är i stort behov av att göra ingenting. Men huset är i stort behov av att städas.

Får väl göra lite grann, typ tvätta och starta diskmaskinen.

Jaha så tog man modet till sig och skulle deklarera och vad händer? jo Nordeas bank id funkar inte :banghead:

Jag haft kontakt med skatteverket som ger anstånd om det inte ordnar sig *andas ut*
Hade ju fina skattproblem för 2 år sen när den var helt tokig (restskatt över 50.000kr som var "lite" fel)
I år har jag en massa bilagor som ska ordnas och det känns ju halvbra, jag fattar inte riktigt hur det ska fyllas i ,det löser sig väl, hoppas jag :nailbiting:
Ville nog mest gnälla med det här inlägget.

/hallonsaft som helt vill glömma deklarationen och hoppas det inte blir upptäckt.

vv: Dom ringde från sjukan i morse och mammas sambo är på sista versen, så vi skulle komma dit, så min mor bestämde följande, att hon och hans barn som inte brytt sig om han på flera år och han inte ens vill träffa längre får komma dit. Jag fick inte. Jag har jag bara haft anhörigvård och tagit hand om honom sen han blev sjuk och var och hälsat på nästan varje dag på sjukan och stått honom väldigt nära. När jag ändå åkte dit för att säga farväl blev jag bortkörd därifrån :cry: Inte ens på hans dödsbädd kan folk hålla sams och bete sig som folk :banghead:
Jag hoppas jag är hemligt adopterad!:banghead:

Jag gjorde det på en gång för en gångs skull :)

Nu sitter jag i hagen och vaktar gräddbullen så hon slutar smita... Så ingen städning. Husse är på väg med ny tråd och stolp. Har även pratat med ombudsman då jag ska på möte med UL och co om Stenhagen, imorgon på min fridag, såklart...

Fy vad folk kan vara dryga!!

Ja det passar när man kan hjälpa, men sen så, då slängs man ut utan ens ett tack, men jag vet ju att han är tacksam i alla fall för all hjälp han fick...:(
Så nu har jag gråtit som en tok till och från hela dagen, ska ta mig i kragen och åka ut och ta hand om hästarna snart...

Tack!

Jag får inget veta:(, ändå går jag omkring och lixom väntar på att någon mot all förmodan ska bekräfta att han har somnat in. Jag vet ju att det kommer ske i dag lixom, så dålig som han är/var (?) men ändå....
Min mor lär ju inte meddela eftersom jag åkte dit....blir ju mitt straff lixom....*suck*

Tycker att det är fruktansvärt att du ska behövas straffas för att du visar att du bryr dig och har dessutom engagerat dig i personen när han var hemma..

Man tycker ju att det är hon/dom som får leva med att ha betett sig så illa, men om jag misstänker rätt så har dom inte ens vett att inse hur illa dom beter sig..

Om det kan vara till nån slags tröst, så tänk då på att det där är inte normalt beteende. Det är inte en sund eller frisk handling att bestämma en sån sak rakt av, utan pardon.

Det gör ont ändå, jag förstår det. Men det kanske kan hjälpa en gnutta att veta att så här gör inte människor i vanliga fall.

Era inlägg hjälper mig verkligen massor i dag. Och du har rätt, det är inte friska handlingar. Ni ska veta att ni är guld värda en dag som denna och det känns skönt att ändå få det lite bekräftat att det inte är ok det som hände i dag.

Jag fick ett sms i natt 00.38 från min mor om att det var över då. Det var oväntat från henne men skönt att veta att han har fått frid nu . . .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 017
Senast: VLMF
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 15 16 17
Svar
339
· Visningar
6 894
Senast: pepp
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 042
Senast: Takire
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 504
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka