Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28

Är det nått speciellt som tynger dig?:(

kl

VV: Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Ena hunden från föräldrarna ligger på djursjukhuset i Sthlm:cry:
Blodprover har tagits och jag sitter och väntar på att mamma ska få en telefonsamtal och sin i tur skicka ett sms till mig.
Känns så otroligt hårt att sitta i Tyskland och inte vara hemma med mina älskade hundar just nu!
Är så rädd för det där samtalet! Tänk om...:cry::cry: Älskade, finaste lilla hund!!

Usch, lagt många tusenlappar på bilen idag.... :(

VV: Jag är lättad! Vet. har ringt. Hund får komma hem, han mår inte alls bra av att vara där, han är så himla rädd! Prover är tagna, men provsvar får vi först om några dagar. De misstänker att han har Addisons, vilket stämmer inte väldigt bra på hans symtom.
Åh skrutt hunden!:love: Allt blir bra!

Vilken jäkla berg och dalbana mitt liv är.. Den här helgen kommer nog bli smått orolig. Men det är bra, det rör på sig och förhoppningsvis till dotterns bästa.

Hoppas på det bästa!

Nja...jag vet inte, drömmer så konstigt om en massa relaterat till höstens intriger...
Och så mormor.
Och så känns det som att allt jag gör blir fel.
Och så känns det som att fler och fler "försvinner"...fast jag vet att det är jag som inte är lika tillgänglig nu som förut när jag "inte hade något liv"... :(

VV: Igår tror jag det var, så ringde en sköterska "innan hon skulle gå hem" från gynoperation och sa "jag har följt ditt fall här och vi väntar på klartecken från kardiologen, sedan kommer en tid för operation :) "

Idag kom brevet.

Den 15/5 så ska de sätta in spiral (jag ville steriliseras men på något vis känns ändå spiral rätt ok :) ) under narkos.
Eller ja.
Det stod "operation/utredning".
Så med min vanliga "tur" kommer jag väl in, får nål och blir "fixad" för att sedan få ett "tyvärr...det blir inget..."

Men men.

Men suck...
Jag har ramlat :eek: och har ett stort sår på knäet, en stukad tumme och en stukad fot.. PRECIS vad jag behövde :( :mad:

Mimmi jag hoppas att "operationen" ska gå bra och att du snart mår bättre.

Sonic, det lät ju inget kul alls :(

VV sitter och ska uppdatera telefon vid 00.20 snåret och plötsligt ringer den. Då var det pappa som hade fått en "flash" när han skulle somna om att jag mådde dåligt så han var tvungen att ringa och fråga hur det stod till. Tog bara nästan 2 timmar att prata. Älskade älskade pappa.

Vilken gullig pappa :)
Jag ska försöka ta mig ut i köket och äta frukost jag..
fy tusan vad foten värker.. :(

Jag som måste bort till den gemensamma tvättstugan och tvätta handdukar med mera

Jag får lov att tycka synd om mig eller???
Inte ofta det händer, men det här var liksom droppen ju :(

Helt okej sonic! Bara det är tillfälligt. En stor kram till dig:)

Mimmi- håller tummarna för att allt ska gå bra för dig på op!

Vv: den där mannen jag har träffat är verkligen en lugnande klippa i en stormig värld och gör mig så galet lycklig :love: jag tänker behålla honom ;)

Idag har jag varit på barndop och känner saknaden av att få vara småbarnsförälder igen. :meh:

Åkte ambulans för första gången på typ ett ÅR igår...:(
Allergi direkt efter intag av smörgåstårta (som beställdes från kvantum - med betoning på "TOMATFRI i alla former") tog en dos (20 tabletter) betapred direkt samt. en tavegyl.
Det hjälpte inte mycket så när vi kom hem ringde jag 1177 och frågade om jag kunde ta en dos till (lite drygt en timme senare) och det kunde jag - men om inte det HELLER hjälpte inom 15-20 min så var det 112 som gällde.

Tog dosen + en loratadin (allergimedicin med annan verkan än tavegyl) väntade upp mot 45 min i förhoppning att slippa ringa 112 och kunna stanna hemma med väldigt, väldigt orolig sambo...

Det gick inte.

Så de kom, jag fick medicin IV direkt (stor dos tavegyl samt. hästdos av annan kortison än betapred) och sedan åkte vi in,
Sambon satt med Per-Gunnar i fram, jag satt med Mattias i hytten.

När vi kom fram mådde jag betydligt bättre och när de skulle dra ur mig ur ambulansen (jag fick åka bår, orkade inte klättra ner själv :p ) insåg de att de hade glömt bältet - IGEN. Haha.

Så de parkerade mig i korridoren, men tack och lov ändå lite avskilt, till skillnad från de flesta andra som bara droppar av mig mitt i smeten.

Efter drygt 4 timmar hade jag ondare av britsen än problem med allergin (den hade gett sig sedan länge) och avverkat en påse salt & blandat så meddelade jag att nu åker vi hem.

Så jag fick skriva på ett papper om att jag blev hemsläppt på egen risk och sedan gick vi bort från sambon (som ändå var relativt lugn!) och drog ur infarten.

För mig var det ju bara en gång "i mängden" för honom var det nog första gången - och definitivt första gången med ambulans...
Stackarn :(

Och hans mamma hade typ jättedåligt samvete eller något eftersom det faktiskt ändå var hon som beställt tårtan, men vad skulle hon göra liksom?
Jag är bara glad att jag kunde vänta med att ringa ambulans tills vi var hemma, det var en massa syskon + småbarn där vi var så jag kände att det hade blivit ännu jobbigare,

Men det känns ju stabilt att reaktionen varade i 4 timmar och inte bet på 2 doser betapred.
Morr.

Nåja, nu ska jag upp och träna!

Fy tusan liksom. Men skönt att det gick så pass bra.

Idag har jag GRYM värk i vänster axel, resten av kroppen värker med...
Hur i helskotta ska jag kunna jobba i morrn.. Har bara Alvedon hemma :(

Usch vad tråkigt mimmi, men vad bra att det ändå gick bra.

Sonic, stackare, hoppas det går över/blir bättre till imorgon

vv har vänt totalt på dygnet, inte bra!

Ja...
Var till kvantum som gjort tårtan idag...de bad verkligen REJÄLT om ursäkt och beklagade typ 1000 ggr...
Sedan fick jag kompensation direkt på plats och chefen ska ringa mig imorgon.
DET kallar jag servicemind! :bow:

Det visade sig vara tomatPULVER i skagenröran...den lilla biten jag tog av tårtan räckte tydligen...

Läskigt.

Vv: skitdag! Precis allt har gått fel hela dagen i dag och nyss gick bilen sönder oxå :(

Har grymt ont i vänster axel och arm...
Irriterande som attans :)
Men men det går väl över så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 097
Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 407
Senast: Tarnin
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 965
Senast: netia
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
61 625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat