Tråd för random bilder med roliga texter II

Status
Stängd för vidare inlägg.
1681214305084.png
 
Som sagt, har aldrig hört någon säga det här i finland, varken bilmekarfolk eller andra, men nu vet jag :)
Nu bor jag i Sverige men jag är uppvuxen med det av min danska pappa som var bilmekaniker och hans likasinnade polare samt släktingar, men vet ju inte hur det är i Finland. :)
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Alltså en helt vanlig tank(nings)lampa? :confused:

På de flesta bilar är det bara en liten rund gul lampa i något av nedre hörnen på tankmätaren, samtidigt som det kan komma upp i displayen "Du bör tanka snarast" indikerar då att det är mindre än 10% drivmedel kvar i tanken :)
 
Du jämför alltså ett fejkat sexistiskt videoklipp på en kvinna med barn som tagit fel på en lampa?

Tillräckligt med övervaknings kamera klipp från bensinstationer på Youtube som visar både män och kvinnor som heller olja över motorn för att det skal vara fejk eller sexistiskt. Kommer in några bilar varje år i verkstan som behöver motor tvättas pga detta fenomen.
 
Tillräckligt med övervaknings kamera klipp från bensinstationer på Youtube som visar både män och kvinnor som heller olja över motorn för att det skal vara fejk eller sexistiskt. Kommer in några bilar varje år i verkstan som behöver motor tvättas pga detta fenomen.
Jag tvivlar, i körkortsutbildningen ingår även det mest basala när det gäller bilar och har man bil är problemet snarare att de inte servar dem än att någon skulle vara dum nog att hälla olja på en motor, men det hör inte till tråden och vill du diskutera mer misogynt kan du starta en egen tråd och se hur länge den överlever.
 
På de flesta bilar är det bara en liten rund gul lampa i något av nedre hörnen på tankmätaren, samtidigt som det kan komma upp i displayen "Du bör tanka snarast" indikerar då att det är mindre än 10% drivmedel kvar i tanken :)
Ja, alltså jag vet ju hur tankmätare och
-lampor ser ut och fungerar, men jag hade aldrig förut hört om reservtankslampa, så jag tänkte om det var något man sportade med på a-traktorer, då det inte är något som finns här. Nog OT om detta nu :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 628
Senast: Mia_R
·
Fordon Det är säkrare för cyklister att cykla i bredd eftersom bilister då hindras från att köra om när dom får möte. Omkörningarna går även...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
7 585
Senast: Pinus
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp