TR på förbundets hemsida + TR-frågor.

Sv: TR på förbundets hemsida.

*raderad*

Jag tror jag förstår, lite seg bara.

Senast ändrad av en moderator:
TR fråga

Började skumma igenom dressyr TR på SvRF's hemsida för o kolla om det var nåra ändringar och hittade bla detta:
5. Bestämmelse av ordningsföljden
Mom 280
...När ponnyryttare eller junior vid inbjudnings- eller lokal tävling uppnått samma procentsats som den sist placerade ryttaren i klassen, kan vit rosett delas ut till dessa.
Någon snäll (och smart) person som kan förklara detta för mig?!

Sv: TR på förbundets hemsida.

Hurra, jag får ha säkerhetsvästen både innanför och utanför fracken:angel:

Sv: TR på förbundets hemsida + TR-frågor.

Svar till Annna-Panna om Mom 280
Tror att man syftar på när man rider i egen avdelning eller möjligen utom klassen. Liten erkänsla om t.ex ponnyn går bättre än hästarna.

Svar till Annna-Panna om Mom 280
Tror att man syftar på när man rider i egen avdelning eller möjligen utom klassen. Liten erkänsla om t.ex ponnyn går bättre än hästarna.
Okej, tack för svaret! :)

(men jag fattar fortfarande inte :confused: )

Jag tror att det är om sista placerade ponnyn i vanlig ponnyklass har 64,9 % (den kanske kommer säg 4:a, sistaplacerad) då får alla som hade 64 % en vit rosett.

Junior antar jag typ samma bara att det är på storhäst, och inte alla som får rosett.

Oj,, blandade ihop med säkerhetsvästsregeln från hoppningen.:D

Jag som äntligen har hittat en stång som min häst verkligen trivs med, då han inte har så jätte stor mun.
Blev lite iriterad när jag läste detta:

ur mom 222
Diametern på de olika betten måste vara så stor att de inte kan skada hästen. Minsta diametern för tränsbett och stångbett skall vara 14mm och för bridongbett minst 10mm.

/Boel

Håller med.

Alltså gäller att man inte längre kan rida med (bridong)bett på 10 mm som tränsbett, visst är det väl så som menas?

raderat, hittade det nu :) Men hur mäter man betten igentligen för att få rätt diameter?

Senast ändrad:

Läs moment 285, där står det att junior o YR inte behöver kvala till nationella MsB-MsA klasser.

Jag som äntligen har hittat en stång som min häst verkligen trivs med, då han inte har så jätte stor mun.
Blev lite iriterad när jag läste detta:

ur mom 222
Diametern på de olika betten måste vara så stor att de inte kan skada hästen. Minsta diametern för tränsbett och stångbett skall vara 14mm och för bridongbett minst 10mm.

/Boel

Även jag muttrade surt åt det där. Är väl bättre de har mun/betselkontroller än per automatik anser att det kan 'skada hästen' om det är under 14 mm..

Liknande trådar

Dressyr Hej, Är det någon som vet om det är tillåtet att tävla dressyr på Antares Precision-nackstycke enligt årets TR? Det är något tvetydigt...
Svar
0
· Visningar
991
Senast: Spud
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: Stereo
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu finns TR I (Gemensamma bestämmelser) och TR III (hoppning) i nästa års upplaga ute på Ridsportförbundets hemsida. Förbundet har även...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: cewe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Snart börjar tävlingsåret 2017 och det kommer att märkas. Det nya hjälmtvånget i dressyr har varit mest omskrivet, även om det inte är...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • FÅRtråden