Sv: TR-ändringar
Det måste vara samma som jag frågade tidigare, men ej fått svar på. Gäller vilotiderna mellan internationell/nationell? Då de internationella enbart har krav på vilotider mellan internationella ritter.
En fråga som jag kom på på vägen hem ifrån distansgalan. En fråga om vilotiderna.
Gäller dessa ENBART för NATIONELLA ritter? Precis som FEI´s vilotider gäller för enbart internationella.
Alltså kan jag rida tex en 50 km ena helgen och åka iväg på en internationell tävling helgen efter, men 7 dagar emellan? eller tex tvärt om. tex gå en 120 intenationell och sen gå en nationell tävling 14 dagar senare?
Hej!
Min häst är kvalad för att starta *80.
Men JAG måste kvala mig pga ett litet graviditetsuppehåll och det som fattas är en 50T eller cr för att få starta.
Detta tänkte jag göra på Rönningeritten och sedan rida *80 på Vedemaritten.
Men nu står det i de nya tilläggen att det måste vara 13 dagar mellan tävlingarna och det är oturligt nog bara 12 eftersom rönningeritten går på¨en söndag..
Hur är det med CR. Räknas den som tävlingsklass?
Omfattas CR av vilotiderna?
Det står att efter TÄVLING med distans 0-80km är det en obligatorisk viloperiod..
I sådana fall skulle jag ju kunna starta i den klassen istället menar jag.
Funderar eftersom CR inte räknas som tävling när man räknar km.
Hur är det då med prova på klass?
MVH Kicki
Det måste vara samma som jag frågade tidigare, men ej fått svar på. Gäller vilotiderna mellan internationell/nationell? Då de internationella enbart har krav på vilotider mellan internationella ritter.
En fråga som jag kom på på vägen hem ifrån distansgalan. En fråga om vilotiderna.
Gäller dessa ENBART för NATIONELLA ritter? Precis som FEI´s vilotider gäller för enbart internationella.
Alltså kan jag rida tex en 50 km ena helgen och åka iväg på en internationell tävling helgen efter, men 7 dagar emellan? eller tex tvärt om. tex gå en 120 intenationell och sen gå en nationell tävling 14 dagar senare?