För att vissa som kvalat inte alls är klara för MsvA, det är ett för stort glapp mellan klasserna. Mindre avstånd mellan B:5 och A:1...Varför ska inte B:4an längre räknas som kval ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att vissa som kvalat inte alls är klara för MsvA, det är ett för stort glapp mellan klasserna. Mindre avstånd mellan B:5 och A:1...Varför ska inte B:4an längre räknas som kval ?
Fast även FEI Lag för juniorer och FEI Mästerskap för juniorer (tror jag det var) är kvalklasser och de innehåller inga serier och har inte ens koefficient för bytena däremot innehåller alla tre kvalprogrammen galoppslutor med koeff så jag antar att de bestämt att det är det som krävs för att kvala?
Ja det är galoppslutor i MB5.Men kommer dom bli det nästa år då? Trodde det bara var MsvB5 som skulle gälla som kvalklass.
Är det galoppslutor i MB5? Var 100 år sedan jag red det programmet sist så jag minns inte.
Ja det är galoppslutor i MB5.
Nu har de ju ändrat till 4-or i MsvA1, så nu är det typ bara piruetterna som skiljer de programmen åt.
Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonalJaha, det var väl bara 3 or innan har jag för mig...
Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonal
(Fast precis som med ft-kvalen så behöver ju inte jag direkt bry mig )
Men kommer dom bli det nästa år då? Trodde det bara var MsvB5 som skulle gälla som kvalklass.
Är det galoppslutor i MB5? Var 100 år sedan jag red det programmet sist så jag minns inte.
Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonal
Det är ju fem i vart 4:e o fem i vart 3:e i St George. Kan tänka mig att man vill ha en logisk höjning av svårighetsgraden. Msvb5- 3 i vart 4e, msvA-5 i vart 4e, St George 5 i vart 4e o 3e.Ja, fattar inte varför de ändrade, blir ju lätt snärjigt att få in 5 byten i vart fjärde på en diagonal
Håller med, blir mycket bättre flyt i vart tredje!Är det bara jag som tycker det är svårare och mer ologiskt med byten i vart fjärde kontra vart tredje?
Nej Treor (och tvåor) är en behaglig rytm att rida i, fyror blir ju nästan som en ny anridning till varje byteÄr det bara jag som tycker det är svårare och mer ologiskt med byten i vart fjärde kontra vart tredje?
Är det bara jag som tycker det är svårare och mer ologiskt med byten i vart fjärde kontra vart tredje?
Håller helt med
Föredrar ettorna