Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TR IV Fälttävlan säger såhär i Mom 432:
"Skyddsväst är obligatorisk. Västen skall motsvara Nivå III enligt Betas märkningsklassifikation (Beta Lila) och vara CE-märkt."
Tack för info! Men då BEHÖVER västen inte vara BETA-märkt om jag förstår texten rätt. Innebär det då att Tipperary Eventer ÄR godkänd för fälttävlan om den är CE-märkt och har en klassning motsvarande nivå III?
//Alice
Tackar! Det är jag som läser illa!Jo det måste den det står klart och tydligt. Och därför är INTE Tipperary eventer godkänd för fälttävlan.
Citerat
TR IV Fälttävlan säger såhär i Mom 432:
"Skyddsväst är obligatorisk. Västen skall motsvara Nivå III enligt
Betas märkningsklassifikation (Beta Lila) och vara CE-märkt."
På vilka grunder baserar du det antagandet?
Att jag alltid bryter mot alla lagar och regler kanske? I så fall tror du alltså att jag mördar folk, säljer knark, gör inbrott, dopar hästar osv, osv i all oändlighet. För det finns det ju också lagar och regler mot menar jag. Tänk att folk går omkring och tror man är fullkomligt samhällsfarlig?! Så trist! :smirk:
När vi skulle köpa väst till vår dotter som skulle börja tävla fälttävlan så ringde jag till förbundet och fick prata med en tjej som hette Sara. Hon sa att en väst skall motsvara Beta märkningen, det behöver alltså inte stå Beta i västen, det viktiga är att den är märkt med det där att den är godkänd enligt EU-normen EN13158:2000.
Har vi fått felaktig information, eller stämmer detta?