Sv: Tr

Detta står om sporrar:

Sporrar skall vara av metall och bäras rättvända. Sporrens skänklar skall vara släta. Sporrens
hals/utskjutande del skall vara rak eller mjukt böjd nedåt samt peka rakt bakåt från mitten av sporrens
skänklar. Om hjul- eller stjärnsporrar används skall trissorna vara avrundade och kunna rotera.
Sporre med rund hård plastkula och sporre utan hals/utskjutande del är tillåtet.
Sporrar får ej vara konstruerade så att de kan såra eller sarga hästen.
Vid inbjudnings- och lokal tävling samt vid framridning behöver sporrar ej bäras.
”P” Förutom ovanstående, skall sporrens hals/utskjutande del vara avrundad och ha en total längd
av 15 mm mätt från yttersidan av sporrens skänkel.

Alla ändringar:
http://www2.ridsport.se/files/%7B239DABD1-BBB6-48D6-9AFB-99C2395FE7C1%7D.pdf

Här är några riddräkter som man kanske skulle pröva på någon tävling nu när det ser ut som om dom lättat på reglerna samtliga är ju både eleganta och inte för skrikiga:idea:
gent.gif

87ride1.jpg

skirt20divided20mounted20side.jpg

GM_24236_bild2.jpg

:D

Men nog vore det trevligt med lite mer färg än vad det är nu på tävlingar till exempel en mörkblå eller vinröd polo till en svart kavaj eller varför inte en vit kavaj och en grön polo.

Detta står om sporrar:

Sporrar skall vara av metall och bäras rättvända. Sporrens skänklar skall vara släta. Sporrens
hals/utskjutande del skall vara rak eller mjukt böjd nedåt samt peka rakt bakåt från mitten av sporrens
skänklar. Om hjul- eller stjärnsporrar används skall trissorna vara avrundade och kunna rotera.
Sporre med rund hård plastkula och sporre utan hals/utskjutande del är tillåtet.
Sporrar får ej vara konstruerade så att de kan såra eller sarga hästen.
Vid inbjudnings- och lokal tävling samt vid framridning behöver sporrar ej bäras.
”P” Förutom ovanstående, skall sporrens hals/utskjutande del vara avrundad och ha en total längd
av 15 mm mätt från yttersidan av sporrens skänkel.

Alla ändringar:
http://www2.ridsport.se/files/%7B239DABD1-BBB6-48D6-9AFB-99C2395FE7C1%7D.pdf

OKe. Bar annars så hade jag fått köpa sporrar så att ponnyn hade vant sig vid dt. Har nog aldrig gått m sporrar ^^

Du kan ju inte läsa bara ändringarna, du måste ju se till helheten.
Nästa stycke i det momentet (börjar på momentets 6:e rad) lyder (fortfarande):

"Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong. Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med sprund bak. Jacka som slutar vid midjan, räknas inte som ridkavaj. Fr o m Msv A är ridfrack tillåten.

Vad tråkigt att man inte kan vinna pengar på lokal tävling längre. Jag blir nästan gladast för pengar för det behöver jag alltid-

fast anmälningsavgift tillbaka räknas inte som premier. men det är upp till arrangörsklubben om man ska få anm tillbaka el inte vid placering.

det är inte så konstigt att ni läste fel:rofl:

Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

*tio*

Vad tråkigt att man inte kan vinna pengar på lokal tävling längre. Jag blir nästan gladast för pengar för det behöver jag alltid-

Jag vet inte om jag läste slarvigt men det var väl inte nödvändigt att dela ut premier på ragional och nationell heller längre, endast elit tävlingar.

*KL*
När det står följande "..skall sporrens hals/utskjutande del vara avrundad.." menar dom då att man endast får använda kulsporrar på ponny?

Du kan ju inte läsa bara ändringarna, du måste ju se till helheten.
Nästa stycke i det momentet (börjar på momentets 6:e rad) lyder (fortfarande):

"Riddräkt består av ridkavaj, ridbyxor och ridstövlar samt ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong. Ridkavaj är en figurskuren kavaj av tyg, knäppt fram och försedd med sprund bak. Jacka som slutar vid midjan, räknas inte som ridkavaj. Fr o m Msv A är ridfrack tillåten.

Hmm.. Får man fortfarande använda riskor och chaps på lokaltävling? Eller är det ridstövlar som gäller där nu med?

det är inte så konstigt att ni läste fel:rofl:

Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.

Jepp hur rätt som hellst, hade inga problem att läsa. Betyder det att jag har förutfattade meningar??? :rofl:

Liknande trådar

Utrustning "Hjälm ska bäras vid all ridning inom tävlingsområdet. Skyddsväst får bäras i samtliga moment. Till och med utgången av det kalenderår...
Svar
4
· Visningar
1 233
Senast: Void
·
Dressyr Konstig formulering i tr, eller är det bara jag som tolkar konstigt :confused: Från tr: Det sista jag strök under, innebär det att...
Svar
15
· Visningar
2 297
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama