TR-ändringar 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TR-ändringar 2008

Hmm, varmare kläder nu? Näppeligen ;) Jag är alltså väldigt varm. Hade jag kunnat hade jag ridit i badkläder på sommaren och ändå hade jag varit genomsvettig :crazy:

Kommer denna Racesafe isf vara godkänd för tävlande, alltså Beta klass III?

Vilka samtliga även rör ponnyn, om man nu ska hårddra det.

såvitt jag vet har ponnyn varken sporrar eller spö på sig, inte dom jag har sett iallafall :devil:

Dessutom rör säkerhetsvästen ponnyn eftersom alla som rider ponny måste ha den oavsett ålder

såvitt jag vet har ponnyn varken sporrar eller spö på sig, inte dom jag har sett iallafall :devil:

Dessutom rör säkerhetsvästen ponnyn eftersom alla som rider ponny måste ha den oavsett ålder

Du förstår mycket väl vad jag menar. Ponnyn behöver aldrig vara i kontakt med säkerhetsvästen. (Såvida nu inte ryttaren ska klänga på ponnyns hals eller så.)

kl

Ridsportförbundet har extramöte nu om säkerhetsvästarna.
Har tydligen var mycket bråk om att BETA är för Storbritannien och att i resten av EU gäller CE-märkningen.

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN

nu ska jag börja med dressyr... :o

ja jag känner igen mig... det känns jäkligt hopplöst.hela min värld håller på att gå under.man får ju ingen bra känsla när man har väst och man känner sig som en dräktig flodhäst inlåst i ett kylskåp.jippi.

ja jag känner igen mig... det känns jäkligt hopplöst.hela min värld håller på att gå under.man får ju ingen bra känsla när man har väst och man känner sig som en dräktig flodhäst inlåst i ett kylskåp.jippi.

Jag vet :(

Fan vad det kommer gå MKT sämre nu på tävlingarna.

Men sverige vill väl inte ha några duktiga ponny/junior ryttare verkar det som? :confused::devil:

Men sverige vill väl inte ha några duktiga ponny/junior ryttare verkar det som? :confused::devil:

Haha, det bör nog gå att lära sig rida med väst ;) Konstigt annars att såpass många duktiga ponnyryttare/juniorer klarar det med väldans bra resultat? :O

Hahaha va?
Dom bröt alltså en ryggkota, typ vid svanken. Jag vet inte alls mycket om de mer än att dom inte fick rida på huuuuur länge som helst.
Dessutom pratade jag med en kompis om det där igår. Hon berättade att hon bröt övet armen för att hon hade väst. ovanför armbågen liksom, där västen slutar vid bröstkorgen. Haha jättesvårt att förklara menmen :p

Herregud! Sitter din ridförmåga i huruvida du har väst eller inte på dig får du nog ta några lektioner till....:confused:

Jag förstår ju att ni som svarar så här inte är så gamla men LITE sunt förnuft får ni nog ta och skaffa er...hur i hela friden kan ni komma på tanken att RF kommer med en sån här TR-ändring för ni ska få SÄMRE resultat????:eek: Tänk efter lite innan ni skriver här...

Att öka säkerheten för alla ryttare är väl nåt som borde gå i första hand för allt tänkande? Det är ju inte direkt några små gosedjur vi håller på med....

JAG (och många andra) rider mkt dåligare med väst. det bara är så.

tilläg : Jag känner mig mycket mer "stel" och inte lika smidig med väst och mer obekväm med den på = jag rider mkt sämre !

Senast ändrad av en moderator:

Det blir nog bättre om ni får vänja er lite först ;) Och om det nu ändå är bestämt, så varför lägga massa energi på att klaga..Alla tkr olika, men regeln finns ju där snart trots allt. Bara ut o leta efter en så bekväm o bra väst som möjligt :)

Det blir nog bättre om ni får vänja er lite först ;) Och om det nu ändå är bestämt, så varför lägga massa energi på att klaga..Alla tkr olika, men regeln finns ju där snart trots allt. Bara ut o leta efter en så bekväm o bra väst som möjligt :)

:banana::D

tilläg : Jag känner mig mycket mer "stel" och inte lika smidig med väst och mer obekväm med den på = jag rider mkt sämre !

Hoppas du inte menar det du skriver :eek:

Om en väst försämrar din ridning så kanske du får träna mer! Eller du rider sämre med en tjock vinterjacka etc

Nej jag tycker inte att jag rider sämre för att jag har väst på mig, då hade jag inte klarat av att rida runt en *** terrängbana :smirk:

eller hur! det verkar bara vara vi som tänker så..det är väl självklart att en hård väst stor som en pappkartong försämrar ridningen. jag förstår snarare inte hur ni inte kan påverkas av det. då har man ju dålig känsla oavsett!:bump:

jag vill också säga att varför får inte dressyrryttarna ha hatt i dom högre klasserna om hoppryttarna måste ha hjälm och väst??

jag är junior och jag kan starkt påstå att jag rider bättre än massa 40-åringar.

Senast ändrad av en moderator:

eller hur! det verkar bara vara vi som tänker så..det är väl självklart att en hård väst stor som en pappkartong försämrar ridningen. jag förstår snarare inte hur ni inte kan påverkas av det. då har man ju dålig känsla oavsett!:bump:
QUOTE]

Ni får gärna tycka så, jag kan gissa att ni som max har testat att rida med ngn otymplig väst nga gånger..Testa då istället att rida med en "modernare" väst nga veckor...Ni kmr att vänja er, oavsett om ni vill eller inte.
Jag kan säga att jag minsann aldrig har märkt att jag fått dålig känsla för att jag har hoppat med väst?! Jag tror inte att den hade blivit ett dugg bättre/sämre utan heller för den delen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tävling Från förbundets hemsida.
Svar
6
· Visningar
1 257
A
Fälttävlan Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: Axtelius
·
A
Hoppning Hej, vad jag har läst i både hopp och fälttävlans TR så måste man ju ha kavaj från och med regional tävling. och de tävlingar jag...
Svar
10
· Visningar
1 308
Senast: Jardina
·
Z
Dressyr I ändringarna för dressyr TR 2007 står det: Mom 221 Rad 1-5 samt 7de stycket Sporrar…. ändras till: Klädsel under ritten är...
2
Svar
37
· Visningar
3 655
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar