Torrexem,vad funkar?

Sv: Torrexem,vad funkar?

Hej
Skall prova med Fenuril först,minns att min lillebror använde den,han hade torrexem över hela kroppen om vintern och fenurilen var det enda som funkade (sedan att han promt skulle duscha 3 gånger om dagen dessutom var en annan historia)
.

NEJ!!!!! JAG BER DIG Å DIN SONS VÄGNAR!!!


Det finns sååå mycket bättre produkter. Prova miniderm eller nåt men vad som helst - INTE FENURIL. Ditt barn kommer få traumatiska upplevelser.
 
Sv: Torrexem,vad funkar?

Jag håller med om fenuril, även jag fick den utskriven som barn och led något enormt. Det var först när jag var något runt 20 som en läkare skrev ut propyless när jag klagade på fenuril och jag blev mycket nöjd.

På något sätt har jag ändå blivit skeptisk till att använda propyless/propyderm (har båda hemma) till dottern som är 1, måste varit att bvc lät lite frågande och jag slog på fass. Åtminstone propyderm står det att man inte ska använda på stora hudområden och på ett barn räknar jag armar, bål och rygg som stora områden (det är där vi behöver smörja dottern bl.a).

Dottern är för tillfället supertorr på kinder och haka som någon annan skrev - ska testa galoctobase efter att ha läst om det även på andra ställen.

När jag fick propyderm (jag har visseligen böjveckseksem, det kanske inte hon har?) var jag ca 7 år. Min läkare sa åt mig att smörja med elocon i vecken där jag hade problem (handleder, armbågar, knäveck), vänta 20 min och sen smörja med propyderm över hela kroppen. Detta tog minst en timme varje kväll men jäklar vad bra det blev. Det är det enda som funkat för mig. Innan dess hade jag haft fenuril och mått extremt dålig av den. En gång kröp jag in i kylskåpet för att det skulle sluta svida :crazy:
 
Sv: Torrexem,vad funkar?

Hur litet är små barn då? Jag fick det när jag var 6-7 år.

Jag vet inte när åldersgränsen går, men eftersom jag hade det hemma kollade min BVC-sköterska om jag kunde använda det till min son, men det fick jag inte. Nu var han ju bara ca 6 mån vid det tillfället och hon sa att Elocon, som är klass 3, inte skulle användas till småbarn utan använda klass 2 istället. Skulle väl tippa att gränsen går vid en 3-4 år. Sedan finns det ännu starkare kortison salvor än Elocon som är klass 4.
 
Sv: Torrexem,vad funkar?

Vår ena flicka fick torreksem där vanten satt åt, gick bort helt sedan vi provade Canoderm, Miniderm hjälpte absolut ingenting.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har snart ägt min engelska bulldog i 2 år, och peppar peppar, hon har varit frisk och väldigt fräsch i kroppen. Inga...
Svar
8
· Visningar
3 638
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 617
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Jag kommer snart förlora förståndet... Jag har "alltid" haft ganska lätt för att få svamp, redan sen tonåren. På den tiden var det...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 547
Relationer Jag måste prata med någon. Får ingen ordning alls på tankarna nu. Varning för långt och osammanhängande! Jag och min kille flyttade...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 545
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp