Torra slemhinnor

Det finns privata gynmottagningar i Småland, beroende på exakt var du bor. Jag känner till Linnéamottagningen i Växjö som tyvärr har semesterstängt nu. Men jag googlade och det finns t.ex. denna i Jönköping, där ett läkarbesök kostar 250 kr och där man tydligen har minst någon akuttid tillgänglig varje dag. Varför inte testa något sådant? https://www.gynhalsan.com/
För att jag har tio mil till Jönköping. Enkel väg. Du tror inte jag har googlat också? Alla vårdbesök i länet kostar 250 kr dessutom. Och det var ju vårdcentral som gällde om jag inte missminner mig. Så jag väntar snällt på att de ska öppna och eventuellt låta mig boka en tid den här gången. Och förhoppningsvis kan de göra nånting, så jag inte måste betala för ingenting.
 
För att jag har tio mil till Jönköping. Enkel väg. Du tror inte jag har googlat också? Alla vårdbesök i länet kostar 250 kr dessutom. Och det var ju vårdcentral som gällde om jag inte missminner mig. Så jag väntar snällt på att de ska öppna och eventuellt låta mig boka en tid den här gången. Och förhoppningsvis kan de göra nånting, så jag inte måste betala för ingenting.
För mig hade 10 mil varit i princip ingenting om jag hade så ont som du har. Men förhoppningsvis får du tid hos din VC istället.
 
För att jag har tio mil till Jönköping. Enkel väg. Du tror inte jag har googlat också? Alla vårdbesök i länet kostar 250 kr dessutom. Och det var ju vårdcentral som gällde om jag inte missminner mig. Så jag väntar snällt på att de ska öppna och eventuellt låta mig boka en tid den här gången. Och förhoppningsvis kan de göra nånting, så jag inte måste betala för ingenting.
Bara för att förtydliga, det är vårdcentral som gäller för gynekologiska besvär innan den regionala gynekologin. Vänder man sig till en privat gynekolog som har avtal med regionen så brukar inte denna begränsning finnas.
 
Bara för att förtydliga, det är vårdcentral som gäller för gynekologiska besvär innan den regionala gynekologin. Vänder man sig till en privat gynekolog som har avtal med regionen så brukar inte denna begränsning finnas.
Ja? Jag försöker ju med vårdcentralen för fullt.
 
Vad @Tora säger är väl att går du till privat gynekolog så brukar de inte kräva att du först varit på vc?
Och som sagt, jag försöker få en tid på vc. För jag har för långt till privat.
Dock har jag aldrig haft några problem med att boka tid på kk på sjukhuset.
Men men.
 
Och som sagt, jag försöker få en tid på vc. För jag har för långt till privat.
Dock har jag aldrig haft några problem med att boka tid på kk på sjukhuset.
Men men.
Jag försökte bara visa vad hon antagligen menade eftersom ditt svar lät som att det inte gått fram.

Med så svåra problem som du beskrivit, och när vc inte tar emot dig, så hade jag nog tyckt att 10 mil varit överkomliga. Men jag kör 20 mil enkel väg till neurolog så mina referensramar är väl skeva. Nu låter det dock som att vc inte är så avvisande som det låtit innan så då hoppas jag att du kan få en tid där.
 
Vc ringde upp nu. Jag förklarade läget och att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Fick rådet att prova allt hos apoteket och återkomma efter semestern.

Visst, något av allt i ett helt apotek kanske skulle hjälpa. Men det blir vansinnigt dyrt.

Men nu har jag pratat med vc tre gånger den här veckan och alla säger samma sak. Avvakta. Trots att jag säger att det blir värre så ska jag avvakta.

Jag ska bokat en tid till Estercare nu i eftermiddag. Måste bara få ordning på uppkopplingen först.
 
Vc ringde upp nu. Jag förklarade läget och att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Fick rådet att prova allt hos apoteket och återkomma efter semestern.

Visst, något av allt i ett helt apotek kanske skulle hjälpa. Men det blir vansinnigt dyrt.

Men nu har jag pratat med vc tre gånger den här veckan och alla säger samma sak. Avvakta. Trots att jag säger att det blir värre så ska jag avvakta.

Jag ska bokat en tid till Estercare nu i eftermiddag. Måste bara få ordning på uppkopplingen först.

Håller tummarna för att Estercare kan hjälpa!
 
Vc ringde upp nu. Jag förklarade läget och att jag inte vet vad jag ska ta mig till.
Fick rådet att prova allt hos apoteket och återkomma efter semestern.

Visst, något av allt i ett helt apotek kanske skulle hjälpa. Men det blir vansinnigt dyrt.

Men nu har jag pratat med vc tre gånger den här veckan och alla säger samma sak. Avvakta. Trots att jag säger att det blir värre så ska jag avvakta.

Jag ska bokat en tid till Estercare nu i eftermiddag. Måste bara få ordning på uppkopplingen först.
Hur har det gått? Fick du någon hjälp? :)
 
Hur snabbt märker man effekt av Ovesterin?

Har behandlat en vecka ungefär, ingen skillnad än. Och det gör ont som tusan är applicera!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 028
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 084
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 195
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 931
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp