Torra ögon

tanten

Trådstartare
Mina ögon har blivit så torra och tårvätskan är mest ett klibb. Det är så pass att jag ser dimmigt pga det.

Har använt vad jag haft hemma, dvs koksalt. Det gör bara skillnad i några minuter.

Tip på vad som kan hjälpa? Jag ska naturligtvis fråga på apoteket men vill ha lie tips innan jag går dit.
 
Mina ögon har blivit så torra och tårvätskan är mest ett klibb. Det är så pass att jag ser dimmigt pga det.

Har använt vad jag haft hemma, dvs koksalt. Det gör bara skillnad i några minuter.

Tip på vad som kan hjälpa? Jag ska naturligtvis fråga på apoteket men vill ha lie tips innan jag går dit.
Trist (jag tänkte nog bara tipsa om apoteket, de har tårvätskeliknande små burkar, sedan såg jag att du ändå skulle dit.)
 
Luftfuktare i sovrummet! Visserligen inte något du kan köpa på apoteket, men det tycker jag hjälper jättemycket!
 
Jag har köpt en liten flaska av nåt på Apoteket som är mot torra ögon. Som man droppar i. Det funkar bra för mig. Är utan konserveringsmedel.
 
Mina ögon har blivit så torra och tårvätskan är mest ett klibb. Det är så pass att jag ser dimmigt pga det.

Har använt vad jag haft hemma, dvs koksalt. Det gör bara skillnad i några minuter.

Tip på vad som kan hjälpa? Jag ska naturligtvis fråga på apoteket men vill ha lie tips innan jag går dit.

Jag använder Tears Naturale, den har funkat bäst för mig.
 
Hylo-gel är absolut bäst för torra ögon. Jag har provat igenom allt både med och utan recept och för mig fungerar det absolut bäst. Sommartid eller vid röda ögon av annat än allergi kombinerar jag med hylo dual intense. Ett annat tips för att hjälpa torra ögon är havtorn. Det är kapslar som hjälper torra slemhinnor. Finns relativt billigt på topformula.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 781
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 874
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 905
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp