Torka tassar / sand i sängen / kul med höst

Vår hund får inte vara i möbler, men precis som med katterna så torkas de av vid dåligt väder. Med 3 barn så är det konstant rörigt här men jag gillar inte leravtryck på golv så i båda hallarna ligger det ordentliga hallmattor där vi ställer våra skor.
Vi har alltid haft samma regim som du och tänker fortsätta med det :up:
Om hunden har "råkat" bada i lervälling så går jag ut till stallet först och grovsanerar ;) eller badar av om det behövs.
Nya lilla prinsessan stannar redan innanför dörren när vi varit ute och väntar på tasstorkning... :love:

Vi har alltid haft samma regim som du och tänker fortsätta med det :up:
Om hunden har "råkat" bada i lervälling så går jag ut till stallet först och grovsanerar ;) eller badar av om det behövs.
Nya lilla prinsessan stannar redan innanför dörren när vi varit ute och väntar på tasstorkning... :love:
Mina två jag hade förr ställde sig i kö till duschen när de var leriga.:heart

Sanden här beror mer på miljön och naturen än på hundarna. Vi bor i skogen, på gammal sjöbotten = sand överallt. Och det fastnar liksom bara i "tåskägget" (ja, hemma hos oss heter det så :angel:) men det är nog så mycket.

Jag såg att någon hade lärt sina hundar att torka tassarna själva om det låg en handduk på golvet i hallen. Det kanske är ett bra höstprojekt :idea:

Annars är det kanske enklast att bara stänga sovrumsdörren, för att bädda sängen och ha överkast - that's just not gonna happen :laugh:

Sanden här beror mer på miljön och naturen än på hundarna. Vi bor i skogen, på gammal sjöbotten = sand överallt. Och det fastnar liksom bara i "tåskägget" (ja, hemma hos oss heter det så :angel:) men det är nog så mycket.

Jag såg att någon hade lärt sina hundar att torka tassarna själva om det låg en handduk på golvet i hallen. Det kanske är ett bra höstprojekt :idea:

Annars är det kanske enklast att bara stänga sovrumsdörren, för att bädda sängen och ha överkast - that's just not gonna happen :laugh:
Här hjälper det inte att bädda sängen (även om jag alltid gör det av gammal vana). Är dörren öppen så hjälper hunden gärna till att bädda upp igen :love: Man måste ju fixa till och bädda ordentligt så att man kan ligga på rygg i mattes säng :love:
Det gör mig inget alls att han gör det när han är ren. När han är lerig är det inte lika kul :cautious:

Vi har numera barngrind in till sovrummet, men det är egentligen mest pga valpen. De låg nämligen aldrig i sängen om inte jag var där..var jag där så då hade de inga hämningar och kunde komma inkutandes fulla i lera och hoppa upp :p Men nu är det ju inte längre ett problem sen grinden kom dit :) Bädda med överkast skulle aldrig hända här heller :angel:

Vad gäller spola av i badkaret, så gör jag det om vi varit i skogen t ex och dom är leriga och blöta under magen - alla tre får plats samtidigt så det går fort :D

Torkar alltid av innan hon får komma in i huset. blir hon riktigt lerig spolas hon av ute i stallet. Har funderat på att ha en "balja" vatten utanför ingången som hon får gå igenom.

Jag har inga hundar i sängen ;) hon har dock en egen plats i soffan med en filt och dörren till sovrummet är oftast stängt förrutom när vi ska sova - så då är hon oftast ute i huset efter promenad. har en robotdamsugare som kör en vända varje dag och får med sig sand och hår - grovstädning. Minskar nog mängden sand som dras runt inne.

Är hunden väldigt lerig om tassarna när vi kommer in har jag en hink vatten i hallen där varje tass ska sköljas och sedan torkas innan man får gå in. Även bra när det är mycket vägsalt.

Hundhuset/hundgård om det är väldigt dåligt väder annars torkar jag av noga utomhus innan de släpps in. Sen inga hundar i sängen men det händer att de smyger upp i soffan men den är i skinn så bara att torka av. Sen dammsuger jag varje dag :)

Är han bara lite blöt om tassarna torkar jag med handduk.
Är han mer skitig bär jag in honom i duschen och spolar av honom.

När jag hade hund i sängen så körde jag på dagbädd och nattbädd. Dagbädden var en vanlig biabädd och hunden fick inte tillgång till sängen förens sista rundan på kvällen var gjord helt enkelt, under dagtid var säng förbjudet just för att jag orkade inte kolla efter hunden hela tiden utan gjorde en sista check innan läggdags i stället.
Om den var för sandig eller annat fick det bli en snabbspolning innan sängdags.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 204
Senast: Icfafn
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 844
Senast: Dino
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 173
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar