torka frukt, jordgubbar?

Lillagoajag

Trådstartare
Snaaaart är ju sommaren här:banana::banana:

Vet att man kan torka äpplen mm men funkar det med jordgubbar också? Någon som har testat?
Isf, hur gör man, hur länge ska de torka och hur länge håller de?

/lillagoajag - jordgubbsälskare:love:

Sv: torka frukt, jordgubbar?

Det går tyvärr inte så bra att torka jordgubbar hemma. De som säljs i affären är antingen frystorkade, eller så är de inte torkade alls utan kanderade med en massa socker. De ruttnar ju så lätt...

Jag brukar mosa med lite socker och frysa in i burkar. Håller minst ett år i alla fall (då har mina alltid hunnit ta slut)

också jordgubbsälskare :love:

bara att frystorka.. lite pyssel men det går.

Torka jordgubbar hemma funkar bra.
Du får tänka på att skiva dem väldigt tunt bara så de inte möglar. Jag brukar torka mina på en plåt med bakplåtspapper uppepå kylen. Är inte säker på hur lång tid det tar. De brukar bli jättegoda.

*KL*

tack för alla svaren :)(måste erkänna at tja gnästan hade glömt bort tråden :O)

det blir till att experimentera i sommar då!

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Kropp & Själ Har ni testat Voxra? Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet...
Svar
13
· Visningar
520
Senast: Krystalline
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 458
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar
  • Autistisk bror