Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Japp, testat båda och valde Diddi
Topreiter har mindre kanal och tunnare bossor så det blir ingen vidare kanal för ryggraden. Topreiter har dessutom någon sorts paddlar baktill (kan man kalla dem så??) det är bossorna som är förlängda utanför bakvalvet och det gör sadeln onödigt lång tycker jag... dessutom är paddlarna lite väl hårda för min smak...
I övrigt är sadlarna ganska lika, man känner kanske hästens rygg lite bättre i Topreiter men det innebär kanske också att den fördelar vikten lite sämre...
Tja... så summan blev att jag valde Diddi trots att den är dyrare
Vänligen rätta mig om jag har fel, men man behöver alltså INTE ha någon speciell padd under Diddi - den är alltså uppbyggd så att det är en kanal under för ryggen?
Japp, den har tjocka bossor och en bred fin kanal enda problemet är väl att den har en ganska låg söm framtill, så på vissa hästar lägger den sig och trycker på manken även fast resten av ryggraden går fri... Då kan man behöva något underlägg som lyfter den lite extra.
Hundavel & Ras
Alltså, det är extremt enkelt att hantera hydrolat 😅
Jag har mitt i kylen, droppar en droppe på en möbeltass eller tops, och lägger den...
Foder & Strö Min kompis har en häst som haft problem med fri fekal vätska och hon ger höcobs (tror från st hyppolyt) varje dag. Verkar den hästen må...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.