Tömma dator

Corax

Trådstartare
Om man inte har något op-sys men vill rensa sin dator? Vad är enklast? Blir man av med allt onödigt om man tar bort fil för fil eller så?
Hade ju hellre formaterat men men...
 
Sv: Tömma dator

Vadå? Inget operativ system? Nu tror jag du med mig skämta aprillo. Har du en dator där du bara har en svart prompt som står och blinkar alltså? Som du inte kan göra nåt på? Hur har du isåfall lagrat filer?

Kan du inte försöka förklara igen? Vad är det för slags dator, vad används den till. Ge lite ledtrådar. Jag tror nämligen att jag inte förstår nånting just nu... :confused:
 
Sv: Tömma dator

*haha*
Oj förlåt. Det var inte alls meningen att göra dig förvirrad.

Jag har självklart op.sys på datorn men jag har ingen skiva att installera. :)
 
Sv: Tömma dator

Självklart går det men är inget att rekommendera då det är lätthänt att ta bort "fel" filer, sen är det ultimata att formatera om. Det finns ett antal program som rensar datorn från skräp, men jag tycker EasyCleaner rensar skapligt bra. Man ska dock vara försiktig när man tar bort systemfiler.
 
Sv: Tömma dator

antingen tar du ur hårddisken och kopplar in den i en annan dator eller så tar du en startskiva eller diskett till valfritt os och börjar installationen men avbryter efter formateringen.
 
Sv: Tömma dator

Men det verkar ju som hon inte vill rensa ut sitt os, bara städa bort "allt annat" för att hon saknar skiva med nytt os att installera.

Corax:
Om du inte känner att windows är ett måste kan du ju prova linux. Prova till exempel ubuntu. Det är gratis att ladda ned, finns på svenska och är ganska så lätt att lära sig.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 341
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 013
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 408
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp