Tömlongering utan gjord???

M

mumas

Hej hej!!!

Var några år sedan jag tömlongerade, men nu har vi en häst som jag är grymt sugen att prova detta på, då det är ett bra sätt att jobba hästen tycker jag...MEN jag ahr ju ingen gjord...funderade på om man kunde använda sadeln (har för mej vi gjort det på skolan) och trä tömmarna genom stigbyglarna :confused: Minns ej.. e sugen att prova idag, annars får jag vänta tills jag köpt..:p Men men nån som har ngt annat tips!!!????:bow:
 
Sv: Tömlongering utan gjord???

köp metallringar och kabinhakar,sätt fast ringen i haken och knäpp fast där man fäster bröstan på sadeln.sen e d ba å trä igenom tömmarna i ringarna,dra åt sadelgjorden.
 
Sv: Tömlongering utan gjord???

Jag gjorde så som sumas, men har också tömkört med sadel, där man fixerar stigbyglarna med ett stigläder under maggen, funkade bra.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 089
Hundträning Jag har en bichon havanais på 16 månader. Hon är lugn, glad, lekfull, kärleksfull, lätt att arbeta med - men hon kan inte vara ensam...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 984
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 414
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp