Tömkörning.

Miss Noora

Trådstartare
Min hbl kille kan bli väldigt stark när jag tömkör om han har en av sina piggelin dagar. i 9 fall av 10 går han kanon snyggt ;) Men för en vecka sedan fick han tok spel o drog omkull mig :devil: problemet är att vi ej har staket på volten ännu o lär inte få det på ett tag...
Någon som har något tips för hur jag kan förhindra att de händer igen så att han i värsta fall sätter det i rutin när de blir tråkigt att jobba.
 
Sv: Tömkörning.

Hej!

Använd en fast martingal till kapsonen. Då kan han inte resa sig och du får mer broms i kapsonen.

Har fungerat kanon för mig och min hingst.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 178
Senast: Karminnie
·
Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 356
Senast: KSF
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 208
Senast: Monstermom
·
Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
4 117
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp