Sv: Tolv år - hur mycket får hon bestämma själv?
Ja det här med att lita på sina föräldrar är väl lite si och så med.
När barn nr. 2 föddes så hade barn nr. 1 maginfluensa, hon var då 16 månader.
Mamman tyckte att det var jobbigt och ville stanna kvar på bb, då hon inte fick det flyttade hon och bebisen hem till hennes mamma medans pappa och barn 1 var hemma.
Mamman kom hem med mat åt dem och smet iväg innan barnet hunnit se henne vilket hon ju ändå gjorde och sprang skrikande och gråtande ut i snön efter mamma som gasade där ifrån
jag kan inte fatta hur man är funtad när man gör så
Efter två veckor flyttade hon motvilligt hem igen, då hade ju barnet varit friskt länge...
Sedan insåg hon hur jobbigt det var att ha två barn och det enda man hörde från henne var hur jobbiga de var, hur bråkiga de var och från pappan att han fick ta hand om dem jämt.
Hon tar fortfarande minst tre timmar på sig från att hon har slutat jobba tills hon kommer hem så nu vet iallafall pappan vad det innebär att få ta allt ansvar själv
Jag ville för de små´s skull lämna barnen där och att han körde hem dem, för jag vet att små barn har lättare för att förstå vart någon är om de själva har varit med och lämnat dem och jag ville ju att de skulle veta var deras syskon var så att de inte behövde vara ledsna för att de också bara försvann.
För det var likadant där, när barnen sov så skulle det smitas iväg "för de blir ju så ledsna annars" de kunde inte förstå att det var bättre att få säga hejdå och vara ledsen en stund än att till slut bli rädda för att ens våga gå på toa.
För det blev verkligen så illa, de satt och stenhöll i sina syskon, mamma och pappa av rädsla för att de skulle försvinna
Att få dem blöjfria hade varit jättesvårt just för rädslan att bli lämnade.
Ibland tänker jag att det är tur i oturen att de lämnar bort sina barn så mycket, för jag hoppas att barnen får lite trygghet från mormor/farmor istället när de inte får de från mamma och pappa.
Ja det var skönt att få höra att jag ändå tänkte rätt, det är så svårt att veta hur man ska göra men jag visst att jag ville att mina barn skulle ha två föräldrar och jag hoppades att jag gjorde rätt.