Tolga Futura

M

Missall

Någon som har denna sadel och vad tycker ni om den isåfall?

Sv: Tolga Futura

Jag har inte just den, men har sett o provsuttit den i affär o tycker att den ser riktigt bra ut. Har en annan lite dyrare Tolga som är väldigt fin i lädret och otroligt bra arbetad o tycker att den billigare såg lika fin ut.

jag är också intresserad av den "billiga" tolga. Skulle vara jättekul om nån som har en sån kunde berätta om hur den är:D

du verkar kolla på samma sadlar som jag ;)
har du sett dem hos maud eller? såg att du bodde i karlstad

vad tycker du om den dyrare modellen?
trivs du iden?

Jag trivs bra i den, väldigt skön att sitta i och den är väldigt fint arbetad. Lädret är också super i den. De känns lite mer genuina eftersom alla är gjorda för hand, inte som tex Prestige som jag tycker känns så fabriksgjorda (behöver iof inte vara sämre för det men det är en annan känsla i Tolga grejerna tycker jag :D)

var och letade efter en sådan idag men de hade ingen hemma, vad heter din modell?

bild?
pris?

Vet faktiskt inte vad min modell heter, men jag tror att det är en halfdeep. Har ingen egen bild men den ser ut ungefär såhär
20' kostade den.

okej, dom påminnde om varandra mycket sadlarna alltså.
tycker du att du får bra stöd ifrån den?
kanske skall låna hem en och se om de passar mig och hästen ;)

Ja stödet är bra utan att man alls känner att man sitter fast, tycker nog att min skänkel är stadigare i den här sadeln än i min andra. Nu hoppar jag iof inte i den här längre, tycker att den är lite för djup om man jämför med min andra sadel.

hum okej, nu måste jag ju prova en sådan sadel!
tusen tack för all hjälp

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 006
Senast: fio
·
Fritid Funderar på att åka till Stockholm i början av augusti. Eftersom det är pride 3 augusti med begränsad framkomlighet i stan så fick jag...
2
Svar
20
· Visningar
825
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
380
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka