kajsa_kavat
Trådstartare
Hörde någon säga att Tokosel är bra att ge en gång i veckan. Vad är det bra för? Till alla hästar eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hailittoh skrev:Då måste jag bara fråga... min veterinär skrev ut det till min häst och sa att hon ska ha det pga sin korsförlaming. Han säger att vi alltid ska ge det, men det är alltså inte bra med överskott? hur kan han så säga att vi alltid sa ge det? Jag menar hon får kanske tillräckligt med selen i den foderstaten som hon har?
Mvh H
Ragnhild skrev:Hej!
Dock, man måste kolla sitt mineralfoder. Faktum är att andelen selen är numera ganska hög. Man måste nog räkna på det, tror Ragnhild
Äsch vad ska man med mineralfoder till Här täcks allt upp av grovfodret men tyvärr inte Selen. Du är väl inte en sån som pytsar med mineralfoder utan att ha kollat upp vad som finns i grovfodret Raggsockan då!Ragnhild skrev:Hej!
Dock, man måste kolla sitt mineralfoder. Faktum är att andelen selen är numera ganska hög. Man måste nog räkna på det, tror Ragnhild
Har hört att Tokosel är bra för hästar som har problem med lymfangit (som får det för minsta lilla sår).
Finns det fler här som har erfarenhet av det?
Jag puttar igång den här tråden så jag inte behöver skapa en ny för min lilla fråga =)
Jag behöver komplettera fodret med selen. Gick till apoteket eftersom jag läst att det var där jag skulle köpa selenet (Tokosel). Jisses vad dyrt det var! över 300.- för 800 gram.