tömkörning?

Sv: tömkörning?

Då är det fördel med att ha en hund som kan höger och vänster...och stop och gas. :D

jaha??? kanske det som saknas hos min

179634_10150125049084434_582504433_7674349_6108865_n.jpg



166868_10150125082594434_582504433_7674643_1332999_n.jpg







(nej hunden behövde inte dra mej)

suck igår var det bra underlag så det hade gått tömköra. men inte idag :(
 
Sv: tömkörning?

:rofl: Underbar!




Här blåser det kastvindar åt alla håll, så jag stannade hemma från ridhuset. Lika bra, har lite att utreda på andra plan och en inlämning jag inte börjat på som ska in idag...
 
Sv: tömkörning?

*kl*

Jag har tömmat Tetris både fredag och igår. Har börjat komma på hur jag ska göra för att få med det där eländiga högra bakbenet. Har märkt att det är när hon blir trött som hon sladdar som värst. Jag har tidigare försökt räta upp henne för yttertömmen (som man gör när man rider), men det funkar inte. Om jag därmeot släpper henne på yttertömmen och tar henne mer på inner får jag med mig höger bak (vi är alltså i vänster varv då). För att få henne rak i halsen går jag ut med henne på längsidorna och utnyttjar staketet och får med mig rakheten in på volten sen. Funkar faktiskt rätt bra:).

Igår var hon jättefin! Travade åttvolter där hon spårade kalas och gjorde tempoväxlingar i galoppen. Just tempeväxlingarna i galoppen är verkligen rena styrketräningen för henne och hon blir snabbt trött. Men vilken fin galopp hon får!
 
Sv: tömkörning?

Härligt att alla skriver så mycket här även fast det handlar om hundar också :p Här regnar det som bara den och jag är inte jätte sugen på att åka till stallet men det är väl bara att bita i det sura äpplet:) Tror tyvärr att jag kan glömma tömkörningen på några dar då paddocken lär vara rena isgatan. Men har jag tur så regnar all is bort:)

Fin häst du hade annie (stavas?) :)
 
Sv: tömkörning?

KL

tömkörde en kort stund nu ikväll, med de korta tömmarna på den - numera - mjukt regnvåta gårdsplanen. Blev lite, lite trav men mest en chek på kommandona, som satt klockrent:love:
 
Sv: tömkörning?

Hej allihopa!

Jag har tänkt att jag ska börja tömköra min quartervalack på snart 13 år.
Jag vet inte om han någonsin blivit tömkörd så jag räknar med att börja från början.

Jag vill dock ha tips på hur jag ska gå tillväga? Vad ska jag tänka på?

Det är en mycket stabil herre som är van vid remmar och dinglande saker på både ben och rumpa. Han har lätt för att bli framtung och innan han blir varm i kroppen hänger han gärna på bettet. Han ska inte gå i någon högre form då han tränas och tävlas inom westernridning.
 
Sv: tömkörning?

vi har flera gånger i tråden pratat om att börja tömköra gröna hästar, läs igenom tråden så hittar du massa bra tips :)

ang att han lägger sig i handen.. släpp efter om han lägger sig, eftergifter hela tiden och om han "segar ihop" och bara kräver mer och mer tygel/töm, så driv på honom! korrigera frammåt! :)
 
Sv: tömkörning?

Jag ska snart sätta igång min häst med tömkörning, han har vilat sedan september för både hästen och jag har varit skadade. Men snart hoppas jag få lov för läkaren att sätta igång.

Hur fort går man fram när man sätter igång en häst (utan att rida på den), för skadans skull har vi nog inga restriktioner för den är läkt sedan länge och han har gått i stora kuperade hagar med mycket rörelse samt massa snö som borde varit ansträngande för honom.
Kanske ska tillägga att skadan var på hasspetsen.
 
Sv: tömkörning?

Jag har läst det mesta i tråden men den är fruktansvärt lång nu så lätt att missa något.

Jag får ta en runda till bland sidorna. :D
 
Sv: tömkörning?

Inte heter väl du Apollo??? :D

Nä men när jag pluggade så var min inlogg på skolan "anni0301" (ANgelica NIlsson) och det hette jag även här på buke då för enkelhetens skull. Sen tappade jag bort inloggningen så bytte till anni0001 :p
 
Sv: tömkörning?

haha nääää, men mitt nick lurar iaf inte andra att tro att jag heter det heller!!

jag hette faktiskt mitt namn förut här på buke, både för och efternamn... och skrev ut ort var jag bodde... då var det en pajsare (vars make rider på ridskolan som ligger 1 km från mig, och ev denne användare också) som "förföljde" mig på buke, dumförklarade mig i precis VARENDA tråd jag andades i.... det spelade ingen roll om jag sa att 1+1 blev 2, jag blev dumförklarad ändå.
När jag skulle byta så blev det efter hästen, men eftersom "Apollo" var upptaget blev det Apollo 13 efter rymdraketen... och min avatar e ju loggan för Apollo 13, passa perfekt eftersom de va hästar i den ;)
 
Sv: tömkörning?

Apollo Persson hade väl funkat fint annars. :angel:

Jag har ju ett nick på min häst också. Han heter egentligen Superstitious men det är knappt någon som vet för han kallas alltid för Ruben. Ibland, om jag är på gott humör och han har skött sig bra, så får han heta Super-Ruben. :D
 

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Strandad
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
0
· Visningar
202
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Oknytt
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 309
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp