tömkörning?

Sv: tömkörning?

KL

Är det någon som har bra tips på instruktörer som man kan anlita eller räknas tips här som "smygreklam"? Skulle vilja boka en instruktör till mitt stall men jag vet inte riktigt vem jag ska leta efter...
 
Sv: tömkörning?

vart bor du da?

KG Svensson, Anders Eriksson är ju två välkända tränare, sen var det ju någon här i tråden som nämnde någon kvinna för ett par inlägg sedan..
 
Sv: tömkörning?

hehe :)

gah jag blir tokig på denna isssssssssss! överallt o knöggel o djupsnö me dhårdskare.. det gårinte träna någonstans....

har typ 20m asfaltsväg som iaf inte är isig där halvblod nr 3 fick gå igår.. (haft föl därav omusklad, innan det skadad)
163202_10150125050809434_582504433_7674357_3317010_n.jpg


166311_10150125051039434_582504433_7674361_8150115_n.jpg


lika lätt som det är att få snygga foton på xx-stoet (den vitlindade för någon sida sen) lika svårt är det att få vettiga på denna häst :p. men hon är iaf snäll :angel:
(denna skulle man kunna sätta en 5åring i tömmarna på. hästen skulle inte gå snyggt/i form men den skulle stanna o stå still såfort tömmar, ungen eller hon trassla in sig elle rngt annat går fel)
 
Sv: tömkörning?

Jag bor i Umeåtrakten (norrland), och vet inte hur ofta som dessa välkända herrar tar sig hit upp... Får väl lov att ta kontakt med ridklubbar här och kolla lite...
 
Sv: tömkörning?

Samma problem här; det går för tusan inte att göra nåt om man inte åker till ridhuset.
De gärden där det inte finns för mkt snö är det istället is och/eller vatten under den tunna ytan, vägarna är snorhala och skogen är full med hård snö. Lottapotta har inga skor så jag kan inte brodda.

Skam den som ger sig! Imornhar jag skrivit tömkörning i kalendern! Då får vi väl hålla oss i en av sommarhagarna, som är lite knöligare än de andra, men förhoppningsvis torrare. Förhoppningsvis går det att gå där nu (inte så mycket snö kvar) och att vi kan hålla oss där resten av is-säsongen. På tisdag har vi bokat in nästa tur till ridhuset. :D
 
Sv: tömkörning?

AE kan du nog maila och fråga , KG borde ju också funka. Om de inte kommer själva kanske de kan tipsa om nån annan?
 
Sv: tömkörning?

K-G har iaf varit här uppe i Sundsvall. Men då var träning väldigt dyr... (1.000:- för två pass...)
 
Sv: tömkörning?

Vilka trevliga bilder!

Dialhard: vad himla spännande, se till att fota och berätta sen, ni borde passa utmärkt på kurs, pålle är så himla trevlig!

KL
ang. träning på det dåliga underlaget vi har nu: jag ser det som helt bortkastat. I värsta fall mer negativt än vad det ger, i fråga om ergonomiskt hälsosamt arbete. skulle skita i det helt, om det var jag, hellre än att arbeta på taskigt underlag.
vi har ridhus, men det går inte att ta sig ut pga is, skarsnö och halka och knöggel precis som ni rapporterar.
jag använder inte ridhuset varje dag heller - av precis samma anledning som ovan. Pålle går varannan dag i stället. Betydligt bättre än att för att bara insistera på att hålla igång till varje pris fullt ut. Det finns fler nackdelar än fördelar helt enkelt.
 
Sv: tömkörning?

Idag har jag tömkört och Plutten kändes som smör. Helt underbart! Även här har vi dåligt underlag men idag var det iaf helt ok i paddocken så det gick att trava utan att vara rädd att hästen skulle ramla och bryta benen. Vi höll oss ändå mest till skritt och övade mycket svängar och att han bibehöll formen hela tiden det gjorde han även när vi gjorde övergångar skritt/trav/skritt. Är super nöjd och funkar underlaget kommer jag att tömköra i helgen igen:D
 
Sv: tömkörning?

ang. träning på det dåliga underlaget vi har nu: jag ser det som helt bortkastat. I värsta fall mer negativt än vad det ger, i fråga om ergonomiskt hälsosamt arbete. skulle skita i det helt, om det var jag, hellre än att arbeta på taskigt underlag.
vi har ridhus, men det går inte att ta sig ut pga is, skarsnö och halka och knöggel precis som ni rapporterar.
jag använder inte ridhuset varje dag heller - av precis samma anledning som ovan. Pålle går varannan dag i stället. Betydligt bättre än att för att bara insistera på att hålla igång till varje pris fullt ut. Det finns fler nackdelar än fördelar helt enkelt.

håller med, även om det innebär att jag inte har ridit eller tömkört sen i början av december.. men nu ska det bli lite plusgrader nästa vecka plus att pållen ska få nya skor så förhoppningsvis går det att ta sig ut i skogen då! det är i princip ingen snö kvar men det är isigt och knöligt till tusen..
 
Sv: tömkörning?

Kl idag har jag tömkört 3 hästar men här är lite bilder på Plutten:) Lite slirigare underlag idag då vi hade 3 plus så han var lite trippig i traven. Märkligt väder!
32060049.jpg

32060053.jpg

32060054.jpg

32060056.jpg
 
Sv: tömkörning?

Det blev ingen tömkörning igår heller. Jag fick välja bort lite grejer från dagsplaneringen.
Idag är jag jätteglad över det. Idag tappade Lotta en tand (mjöktand, så helt normalt), så det passar mycket bra att inte göra nåt den närmaste tiden. Får väl se om vi åker iväg till ridhuset på tisdag som planerat eller om Lotta får stanna hemma...
 
Sv: tömkörning?

jobb e extremt värdelöst.
själv sitter jag och funderar på om jag ska vara moraliskt korrekt imorgon = gå på tråkigt säkerhetsmöte eller om jag ska vara omoralisk och åka och gosa med hundvalp hela dagen....

de va gudtråden va? (han e ju bara för mycket)
 

Liknande trådar

Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: Strandad
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
0
· Visningar
202
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
417
Senast: Oknytt
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 309
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp