Toalocket öppet eller stängt?

lilla_x

Trådstartare
Jag undrar hur ni andra föredrar det?

Själv hemma föredrar jag alltid att ha toalocket nere.
Känns inte så trevligt att stirra ner i en holk även om jag alltid håller den ren.

Sv: Toalocket öppet eller stängt?

Nere!
Dock har min andra hälft här hemma tydlien svårt att fälla ner den så jag brukar springa och fälla ner den efter honom men jämna mellanrum...:grin::p

Nere! Hos oss fälls toalocket alltid ner av alla familjemedlemmar.

Alltid, alltid nere. Tror iofs att båda katterna vet att det kan vara hål i toaletten, men det ser så fruktansvärt illa ut när locket är uppfällt! (Och speciellt på bilder på Hemnet! :eek:) Jag blir till och med irriterad på gäster som inte fäller ner efter sig! :o

Det ska vara nere. Risken är stor att jag tappar ner något i den annars. Jag är ganska klumpig :o

Jag har inget emot ett öppet toalock, det underlättar när jag behöver kissa i yrvaket tillstånd, men det är inget som är särskilt viktigt eller källa till konflikt hemma. Jag bryr mig inte det minsta om att sambon ibland lämnar ringen uppe, det är ju bara att fälla ner den, och det är likadant med locket.

NERE! Helt klart, mycket pga hygiensskäl. Spolar man med locket uppe sprids ju alla bakterier i hela badrummet! Håller på att lära pojkvännen detta, tycker inte att det är allt för mycket begärt ;)

Stängt/nere, särskilt när man spolar.. Har dille på det och går alltid och stänger om det är öppet :D

Uppe. Jag vill kunna kontrollera status på holken redan på håll. Finns inget värre än att behöva lyfta på locket på offentliga ställen, då är man ju på armlängds avstånd från vad som nu möter en *rysa*

Uppe! Annars riskerar jag att förlora värdefulla millisekunder när jag är kissinödig!

Uppe alla gånger. Det spar många dyrbara sekunder när det är bråttom.
Sen är jag en nattkissare oxå. Då ska det bara vara att dra ner och backa till.:angel:

Det spelar ingen roll för min del, och jag tror vi är lika obestämbara i den frågan både jag och min sambo. Ibland är det uppfällt, ibland nedfällt, alltså...;)

Vi har ett transparent lock (med taggtråd...), så man ser ner i hålet oavsett om locket är öppet eller ej.

För att underlätta för sonen (fem år) är den uppe.
Dock lämnar alltid sambon ringen uppe, hade det inte varit för sonen hade jag tejpat fast den uppe jämt. Men jag tyckler grabben ska inte behöva sätta sig på kalla emaljen.

Självklart nere för vår del!

Till min förvåning ser man ibland jättefräscha hus och lägenheter som de lagt upp till försäljning där de visar badrummet med toalocket uppfällt!:eek:
Ger definitivt ett negativt intryck.

Alltid nere.

När jag gick på min utbildning inom miljö och vi skulle odla bakterieprover, fick vi lära oss att i de hem där sitsen är uppfälld finns många gånger mer bakterier i luften än i själva toan.

Även om man inte spolar med öppet lock gör värmen i badrummet att vattnet till viss del dunstar och bakterier kommer upp. Spola ska man absolut göra med stängt lock.

I många hem ser man att folk har sin tandborste i en mugg på handfatet och det är rätt äckligt, för i ett bakterieprov fick vi se att tandborsten hade väldigt mycket bakterier, till och med mer än det fanns i toan i de hem där toan var uppe.

Usch.

Senast ändrad:

Men seriöst.
Människan har överlevt i några årtusenden vid det här laget, och jag kan tänka mig att typ medeltiden inte var särskilt hygienisk... Bakterier är ju oftast ganska bra. Vi är ju faktiskt fyllda till bredden av olika sorters bakterier och mikroorganismer.

Men seriöst.
Människan har överlevt i några årtusenden vid det här laget, och jag kan tänka mig att typ medeltiden inte var särskilt hygienisk... Bakterier är ju oftast ganska bra. Vi är ju faktiskt fyllda till bredden av olika sorters bakterier och mikroorganismer.

Ja visst är det så, jag skrev bara det jag vet och utifrån det har jag kommit fram till att mitt toalock förblir nerfällt :)

Dessutom håller jag med Sar, en nerfälld toa ger ett mycket bättre intryck tycker jag :)

Liknande trådar

Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 022
Senast: vilde
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 454
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
433
Senast: Fetaost
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst