Tjuvridning...

Sv: Tjuvridning...

Usch, dessa tjuvryttare.... :mad: Vi har här i min stad en kommunal djurgård där det finns getter, kaniner, grisar och hästar (massa shettisar, 3 russ, 1 fjording, 1 tinker). En sommar var föreståndarna lika bekymrade varje sommarmorgon då de hittade flera hästar dåsiga, flåsiga och svettiga. De trodde att hästarna blivit sjuka eller ätit något och fick stalla in allihopa. Men när hästarna stått inne en natt blev de helt vanliga igen. Och igen, nästa morgon efter att hästarna stått ute en natt var det samma visa med några av hästarna + att en var halt. Nästa morgon var hagen helt upptrampad. Då stannade vi några för att vakta, och javisst, där kom det några inte helt nyktra ungdomar och skulle rida. Full galopp hela tiden. Vi fick aldrig fast dem och vet än inte vilka det var. Hästarna blev OK.

fyy vad arg jag blir när jag läser alla dessa svar!!!!!

medryttarpållen verkar ifs inte ha blivit tjuvriden, men däremot så är det någon som har varit inne i hagen och klippt av både pannlugg och svans!! dessutom har den ena hagkompisen blivit "något" frisserad... Nu när det har varit så varmt och alla flugor och bromsar och knott och myggor osv.

stackarn får inte gå ut utan flughuva

Andra kompisen är lite skygg av sig och tycker inte om främmande människor så han har allt hår kvar...

Det där var jag med om på ett ridläger...En av dom andra ungarna (vi kom fram till vem det var eftersom hon hittade på mer "bus"..hällde vatten i stallkattens torrfoder o lite sånt "skojj"..hon erkännde nog oxå, va längesedan nu..) klippte av min ponnys fina, fina pannlugg!! Hade en liten rund gullig c-ponny då som va världens snällaste. Hade sådär jätte-tjock, lång lugg..som tur va växte den ut lika fort igen!

Hur tänker man när hoppar upp på en okänd häst i hagen öht??
Barbacka och utan ordentligt att styra med.
Vi skulle rida våra hästar genom en hage en gång och en kompis skulle ta en annan kompis häst (skulle flytta dem), bägge hästarna var vanligtvis väldigt snälla och kompisen red den här hästen lite då och då... men inte på grimma i hagen.
Den rasade iväg i 200 och slängde av henne så det stod härliga till, tur att hon hade hjälm säger jag.
Och som sagt, vi visste vem den här hästen var och TRODDE faktsikt att den skulle sköta sig på en skrittur genom hagen.
Vad händer om man tjuvrider och möter på en sådan häst och blir liggande med bruten arm eller ben, om man har tur :crazy:...

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 435
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar