Det är jätte braJag kämpar på med viktstabilitet. Försöker dra ner på kolhydraterna men det är svårt. Har ökat från ca 4000 steg om dagen till 8500 eller mer.
Vi kämpar vidare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är jätte braJag kämpar på med viktstabilitet. Försöker dra ner på kolhydraterna men det är svårt. Har ökat från ca 4000 steg om dagen till 8500 eller mer.
Vi kämpar vidare
det tycker jag att man fårFår man vara med här även om man inte har exakt koll på kilon?
det tycker jag att man får
Den här tråden är främst menad för att vi som släpar på stor övervikt ska slippa brottas i samma tråd som de som vill åtgärda enstaka kilon hit och dit, för det är liksom inte riktigt samma sak. Här är det en större förändring som krävs.
Alltså, grejen är ju att det inte nödvändigtvis finns ett samband mellan fysisk hälsa och kroppens vikt/mått. Det hela är mer komplext än så. Det är inte alls ovanligt att rejält överviktiga har en bättre hälsa än normalviktiga eller underviktiga. (Alla mina värden - och jag är utredd på längden och tvären - är bra trots att jag släpar på mer än 30 kg övervikt. (äger ingen våg, vill inte veta, går på klädernas passform)Målet just nu ska i första hand vara saker som att förbättra den fysiska hälsan med tanke på midje/höftkvot
Alltså, grejen är ju att det inte nödvändigtvis finns ett samband mellan fysisk hälsa och kroppens vikt/mått. Det hela är mer komplext än så. Det är inte alls ovanligt att rejält överviktiga har en bättre hälsa än normalviktiga eller underviktiga. (Alla mina värden - och jag är utredd på längden och tvären - är bra trots att jag släpar på mer än 30 kg övervikt. (äger ingen våg, vill inte veta, går på klädernas passform)
Sen förstår jag absolut om du vill tappa överskottsfluffet på ett klokt sätt, för att nå en vikt/mått du trivs med.
Jag har "tur", har ingen restaurang i närheten att gå till. Det kommer dock en vagn varje tisdag oh den brukar jag köpa mat i, pulled beef-sallad. Men annars blir det alltid matlåda för det finns inga andra alternativ, och för mig är det bra. Det går inte att köpa mat utan måste alltid ha med.Ner 1,1 kg sedan förra veckans vägning. Känns bra men vore bättre om jag kunde få till matlådor till lunch på kontoret.
Blir lätt lite slarvig och köper takeaway eller liknande. Vill inte bara ner i vikt utan få bättre ätrutiner och äta sundare mat.
Har köpt kyckling, falukorv och köttfärs så det blir tillverkning av matlådor I helgen. Kycklinggryta, Korv Stroganoff, Köttfärssås, ngn grönsakssoppa och bakade havrefrallor tänkte jag mig. Skulle vilja få till ngn mer vegetarisk rätt också och funderar också på ostochskinkpaj.
Finn crisp? Med kalkon på?Vikten har stagnerat här, men jag ska ha mens om 1,5 vecka så det kan vara därför.
Just nu är största problemet att jag är så förbaskat trött på varma koppen. Jag vill ha något att äta, något att tugga på. Något med mycket frön i! Med andra ord, något med mycket kalorier i, så det går inte...
Så jag tar väl en kopp te istället.
Finns det några tips här annars på vad man kan göra för att härda ut lite? Jag funderar på att koka lite potatis och ha i varma koppen. 100 gram kokt potatis är ju faktiskt bara 100 kalorier och det går ju att äta på kvällen om jag håller igen lite under dagen. Kvällen är helt klart det kämpigaste.