Vem bestämmer det?För mig handlar det mera om att man får vara förlovad max ett år,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vem bestämmer det?För mig handlar det mera om att man får vara förlovad max ett år,
jag själv, någon fix idé jag fåttVem bestämmer det?![]()
jag själv, någon fix idé jag fått.
Tror det handlar om att jag har så mycket släktningar så är förlovade, men aldrig kommer till skott
jag själv, någon fix idé jag fått.
Tror det handlar om att jag har så mycket släktningar så är förlovade, men aldrig kommer till skott
Så till min/vår fråga/tanke: hur hade du gjort? Du som tjej tycker det är viktigt, och väljer därför att fria, men det finns risk att han känner att du inte respekterat honom och trampar honom på tårna??
Jag är uppvuxen med föräldrar som inte var vare sig förlovade eller gifta. Så för mig är giftermål ingen stor sak som "måste ske" för att man ska skaffa barn ihop. Vill man bo tillsammans - och ha barn tillsammans - kan man göra så utan ring på fingret.
Nu är jag förlovad för att min sambo började prata om det. Jag tycker det är fint att visa att vi hör ihop genom ringarna, men samtidigt hade jag inte frågat om inte han hade gjort det.
Mina föräldrar gifte sig på 70-talet, skilde sig på 90-talet och ska gifta sig igen så fort de "kommer till skott". Själv har jag precis "firat" fem år som förlovad
. Jäkla tur för både dig och mig att alla de där oskrivna reglerna inte är lagstadgade
![]()
.
Hahaha.. min partner har hela tiden sagt "jo men det är klart att vi ska gifta oss, jag vill bara hitta rätt tillfälle!" Sen råkade jag få veta att jag har en tumör i hjärnan och såg några dagar senare att det fanns drop in-vigsel samma dag så jag väckte min stackars partner med orden "du, vi borde faktiskt gifta oss ifall att jag ska dö nu så du inte får problem med arvet och det är drop in mellan kl xx och yy så jag tycker att vi gör det nu."
Så ja.. det var väl en variant av frieri?uppenbarligen funkade det för vi är gifta idag.
Haha! Nä vad är det för nåt?Erkänn, det där var ett trick du snott från en telenovela?![]()
Haha! Nä vad är det för nåt?
Det var faktiskt sant men inte så jävligt att vi behövde gifta oss för den saken men det visste vi inte dåsåhär i efterhand var det ju lite onödigt med andra ord
![]()
Jag klarade 40 sekunderTyp dagsåpor vridna trehundra varv till.
Por ejemplo:
Vad bra att det inte var så illa.
Menade inte att låta okänslig, men beskrivningen var väldigt rolig!
Jag friade till min sambo!
Hade snappat upp att han (två gånger, på fyllan, på fyra år) sagt att OM han nånsin skulle förlova sig så skulle det vara som i Sunes Sommar, alltså med fantomenringar.
Jag tog fasta på det och började planera. Det var extremt meckigt att hitta fantomenringar, kan jag säga, och eftersom vi bodde ihop fick min bästa vän agera mellanhand och förvara dem.
När allt var införskaffat var det bara att vänta på DET RÄTTA TILLFÄLLET.
...vilket uppenbarade sig på hans födelsedag ett halvår senare.
Jag var så in i helvete nervös men tänkte att det fick bära eller brista så när karlstackarn sjunkit ner i soffan med en öl och nån typ av viktig fotboll (EM? VM?) på tv:n efter att ha träffat släkten tog jag mod till mig, hämtade ringen, komplett med Generalsnusdosa, spegelkross i locket och mjukt inbäddad med bomull (rutig gubbnäsduk var lögn i helvete att finna)...och fick skälvande vattenknän i hallen. Tvärstopp.
Gjorde ett nytt försök att rycka upp mig och svepte en flaska självförtroende i form av en cider, men som en känd sportkommentator en gång sa: Hästen vägrrrrar, och gjorde ånyo en runda till kylskåpet.
Sambon hade då noterat mitt vankande mellan dörröppningen till vardagsrummet och kylen (iofs ingen bragd, vi bodde på 49 kvm) och undrade vad jag styrde med.
Ett djupt andetag, sen tog jag de fem stegen till soffan (som kändes som femtio), gick ner på knä och frågade om han ville dela sitt liv med mig.
Och han sa ja.![]()