tjalle bernersennen

B

bernersennen tjalle

hejhej i onsdag hämntade jag min hund tjalle som e en berner sennehund imorrn e han 9 veckor vi bor i boden,ni som har en sennen skriv en liten rad tack o hej tjalle me matte anna.:
 
Sv: tjalle bernersennen

Har en bekant som nyligen haft tre Berner Sennen (avlivade ena nyss) och ha rnu två hanar. En på knappa året och en på kanske fem bast eller något sånt. Den ena är väldigt trevlig och den andra är nog den enda hunden jag träffat som jag tycker är obehaglig och har enorm respekt för. Hua! Med rätt uppfostran är dom nog riktigt goa hundar.
 
Sv: tjalle bernersennen

hej dom e oftast väldigt lugna o lättlärda men nu e de full fart,men skoj har haft en innan han va jättelugn gillar stora hundar tack för ditt svar tjalle me matte anna.
 
Sv: tjalle bernersennen

Hejhej! Vi har en Berner Sennentik som är 1 år:) Otroligt mkt energi men trevlig! Lite bitig dock:angel: Inte godkänd för avel då hon... ja, har ett litet felaktigt utseende^^
Slänger in en bild:
djuren016.jpg
 
Sv: tjalle bernersennen

men det har väl Tjalle också tror jag även Annas föra Bernersennen också:Det ser ju charmigt ut....Hej anna, pussa Tjalle från oss
 
Sv: tjalle bernersennen

hejhej gissa vad min hund har oxå blått öga o ett brunt tycker de är charimgt fin hund ni har.men va bra då kan ju få lite hjälp här eller en fråga tjalle vill gärna nafsa på bena typ byxorna o när vi ska gå ut,när jag sätter mig ner så vill han bita på tröjan men ger han då nån leksak som funkar ibland,klart han piper ju ibland men vi har ju bara haft han sen i onsdags.min fråga vad ska jag göra när han håller på så där han blir ju stor vill ju ej ha de så.har haft en berner innan men kommer ej ihåg riktigt om han gjorde men han va jättelugn,men klart tjalle e ju en valp.pussa storvovven mvh tjalle o matte anna.
 
Sv: tjalle bernersennen

Nämen, vilket sammanträfande:)
Vi har fortfarande problem med bitandet:angel:. Går dock om man är bestämd. Ang. bitandet i byxorna så säg: Nej!, tydligt och bestämt och knuffa undan valpen med foten. Inte sparka utan bara putta undan:p
Bra att du ger honom nåt annat att bita på!
Man kan dock inte kräva för mkt av valpar men bitandet är det bra om man blir kvitt så fort som möjligt.
Lycka till!
 
Sv: tjalle bernersennen

Oouu va fint med ett blått öga =) har jag aldrig förr sett på en senner!!! det kan väl inte vara vanlig?? =)
 
Sv: tjalle bernersennen

Nej det är ju inte godkänt inom aveln så det här är ngn gen som legat och vilat i flera generationer och sen pluppat upp^^
 
Sv: tjalle bernersennen

mkt sant =)

bernersennen tjalle : Vi hade en lite tax som hette tjalle.. men vi fick lov att lämna tillbaka honom till uppfödaren då vi inte klarade av honom med den lilla hundkunskapen vi då hade :cry: Vi fick honom av mammas systers granne, helt ouppfostrad fick göra precis vad han vill och allt. han va 8 månader då.. vi hade han i 5-6 månader..
Mkt fint namn =)

Hoppas det går bra för dig med din tjalle i större format ^^
 
Sv: tjalle bernersennen

hej tack för ditt svar jo har köpt ett tuggben som han gillar går bättre nu när jag säger ifrån,kanske man har för höga krav på tjallen han e ju trots en valp,men de kommer att bli bra,men hane ju hungrig hela tiden hihi,men håller på tiderna så dom inte blir för stora.när vi går ut så e vi på tomten bor i hus så de e ju bra,men när kan man börja använda koppel.nu blir bombaderad me frågår haha.ha de bra anna.:bump:
 
Sv: tjalle bernersennen

hej min förra sennen hade oxå ett blått o ett brunt vet ej om de är vanligt men de är charmigt hihi.kan sätta in en bild på min valp tjalle som e 9 veckor asså när jag lärt mig hur man gör ha de bra anna.
 
Sv: tjalle bernersennen

hej va tråkigt me eran tax.dom hade döpt han på kenneln tjalle tvärvigg roligt namn så vi behöll de.ja här är de full fart tidiga mornar så man somnar ju tidigt på kvällen ha de så bra tjalle o matte anna.:bump:
 
Sv: tjalle bernersennen

Vad kul att du skaffat en Berner! Vår familj har haft Berner sedan -85 och är nu inne på nr 5, 6 och 7. Jag har en av dem hemma som heter Gangstra (på bilden här bredvid).
Vad heter din hund i stamtavlan, vilken kennel kommer han ifrån?
Roadkilled: Vilken otroligt söt hund! Kommer du till utställningen i Sala på lördag?

Börja gärna använda koppel nu meddetsamma, men utan krav. Bra om de vänjer sig vid halsband som de ju kliar ivrigt på i början..
Maila mig jättegärna om du undrar saker: elin.ankarback@telia.com
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: tjalle bernersennen

Ja det va lite tråkigt.. känndes fruktsnsvärt tomt utan han.. men han fick det bättre..=) det är huvudsaken =)
 
Sv: tjalle bernersennen

hejhej sovmorgon idag kl 7 gick vi upp:banana: pussa nora ifrån tjalle anna.
 
Sv: tjalle bernersennen

hejhej han heter tjalle tvärvigg på stamtavlan vi bytte inte namn tyckte tjalle lät så bra.kenneln ligger i umeå o heter brånslättens kennel vi har köpt en hund tidigare där men tyvär så finns han inte mer.jo vad gör man åt allt bitande o tuggande e ju valp men vill ju att de ska försvinna o ej ha hål i kläderna hihi.fin hund ni hae hur gammal är han.kanske ni kan skriva lite om era hundar o beskriva hur dom va första veckorna hos er tack för svar mvh tjalle me matte anna.p.s bor i boden men sån tur ahr jag väl inte att ni också bor här vill att tjalle ska få lite kompisar o busa me vi tänkte vänta en vecka tills han blir 10 veckor:banana:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 148
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp