Tixerant dressyrgjord

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare steril
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 504

steril

Trådstartare
Ska man ta samma stl på denna gjord som med vanliga dressyrgjordar? Eller ska man ta ett snäpp kortare.

Sv: Tixerant dressyrgjord

Jag var inne i en affär och klämde på en sån nyligen och då sa dom en stl kortare.

Fem centimeter kortare brukar rekomenderas, om du inte har en gjord som är på gränsen för lång normalt.

Jag har samma strl. Jag frågade runt innan jag beställde. De flesta svenska återförsäljare säger 5 cm mindre. Tillverkaren sa dock samma storlek.

Jag skulle tippa på att det är smartast att ta den 5 cm mindre iaf.

Jag tog 5 cm kortare, men hade lika gärna kunnat tagit den i samma längd. 10 cm kortare hade blivit alldeles för kort!

Jag tog samma storlek först vilket fungerade, men då hela gjorden är elastisk upplevde jag att den töjde sig något efter mycket användning. Bytte därför till en gjord som är 5cm kortare, vilket är helt perfekt.

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
1 034
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
206
Senast: sweep
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 316
Senast: Mirtai
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
455
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka