titthinder

B

**BORTTAGEN**

kan någon komma på några titthinder som man kan hoppa så att jag tränar min tittiga häst??

du kan alltid använda sockerbitar (cavalettiblock), koner eller liknande att ställa under hindret, Eller lägga en jacka eller ett täcke över en bom. Annars är det bara din fantasi som sätter gränserna :smirk:

Klä glitter runt bommarna! :idea:
Det är det enda som min ponny inte hoppar över. :p
Annars så kan man ju måla hindren i ovanlinga färger (vi har ett hinder som är limegrönt med orange prickar på)!
Annars kan man klä in hindret i tygsäckar (gjorde vi innan vi skulle till en klubb som har massor av tittiga hinder, bla ett hinder som ser ut som en bastmatta).

vi brukar hänga plastmattor över, trä bommarna igenom däck, hänga täcken över bommarna, saker som sticker upp ut hinderna utan risk för att hästarna ska skada sig)...

trä bommarna igenom däck, hänga täcken över bommarna
sockerbitar (cavalettiblock), koner eller liknande att ställa under hindret

Hallå, hur tittigt är det..? :p

Min pålle hoppar det mesta, men på ridskolan har dom en ganska diskret liten vinröd grind som hon tycker är jätteläsig! :crazy: :D Vattenmattor och läsiga plank ser hon inte ens.

På ett ridläger hade vi ett hinder (men vi plockade bort lite grejer sen) med vita bommar med gula å blåa grejer, som vi la en handduk som var som en stor svensk flagga på, så det såg ut som ett plank. Björkris på sidorna (i gula och blå hinkar) och en keps med svenska flaggan på ena stödet och typ nåt liknande på det andra.. Vi vann utsmyckningstävlingen stooort! ;) :D Svinsnyggt, faktiskt. :) Det kallar jag titthinder.. :smirk:

ställ upp en ensam spånbal och hoppa över. Lovar att hästarna hajjar till, speciellt om ni gör den till en mur.
Maskeringstape dör att markera murbitarna och röd färg. dra bort tapen och ni har vita ränder mellan era murstenar...

Häng en mörkblå matta över hindret och måla på vita prickar :smirk:

Sv: titthinder

Oj, det där med att hoppa över en spånbal lät intressant.. då tror jag verkligen att min häst skulle börja undra vad sjutton jag håller på med ;) det ska jag absolut testa! Sen så ska jag även göra ett hinder där jag kläd hinderstöden med ballonger och lägger massa gosedjur under bommarna, det blir lite udda också ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hur introducerar du läskiga hinder för unga hästar så som vattenmatta och andra titthinder? Och hur lär du en häst att hoppa stort vatten?
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 965
Senast: fio
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: MJLee
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka