Tittar ni på web tv:n?

Sv: Tittar ni på web tv:n?

Jag tittar nu, riktigt bra kvalitet på sändningen!

MEN jag hinner inte titta mer än en liten stund. Finns det något sätt att spara filmen och se den sen?:confused:

ps - vem kommenterar? ds

Senast ändrad:

Inte webb tv, har för dålig uppkoppling men jag ska förmodligen susa iväg och se kuren (hur gör man tyska y?)live!

Åh tack för länken ska skynda mej att rida för att hinna se:bump:

KL

Hoppas ni inte missar sändningen nu!

Men visst är det väl brinks kür som charlotte haid har?

Är precis hemkommen från Katrineholm och jag måste säga: Vilken fantastisk ryttare Tinne är! :bow: Och vilken häst hon fått tag i :love:

Nu ska det bli härligt att komma till stallet ikväll nu när man fått lite inspiration!

Jag också! Ser ut att passa Tinne bättre än Carex också. Tycker hon var i en klass för sig. Blev också varnsligt förtjust i hästen som kom sist, tyckte den var väldigt läcker!

Inte sett så mycket av det men måste lägga in en komentar ändå, Charleston:love: vadå sin pappa upp i dagen fast till och med ännu läckrare. Fast sen är jag ur svag för fuxar med bläs och strumpor:p

KL
Var också där o gillade verkligen Pia Fälth o Efendi!:love: Mjuk o fin ridning på avspänd häst. :bow: Gillade även Jill Sandström på Heaven.

Sitter och kollar just nu i USA. Harligt att kunna se SM trots att man ar pa fel sida Atlanten. :love:

kl

Jag var också där :D och förutom Favourit (vilken häst :love: och otroligt fint ridet av Tinne) så gillade jag lilla Lydianus :love:

kl

Kollade hela küren och ptja, så jävla kul startfält var det ju inte. Tråkigt att ett mästerskap får så få starter på någon slags nivå, att Tinne vann var ju absolut ingen överaskning - inte för att hon inte förtjänade det, Favourite är sjukt fin och trevlig. Men övriga kändes lite tunna, Galliano gillar jag för han ser ut att tycka det är riktigt roligt och var jämn och fin. Lussans häst var en positiv syn, den var inte fet och den gjorde ju trevlig piaff även om den verkligen inte var duktig på det där med travökningar.
Sen tyckte jag väldigt många rörde sig ojämnt och tappade lite väl mycket här och var, det var många missar som jag ändå tycker inte ska vara så grova på en Grand Prix, inte tu tal om att det är svårt att rida, men om hästarna utan problem gör de svåra sakerna men har problem med övergångar och sådant, mnjae, då blir jag inte direkt impad.
Faradera trodde jag skulle vara något helt annat så som hon lovordats, inte för att den var hemsk men jag trodde på en riktig wow-häst som man bara skulle dö av.
Gillade KvK's Charleston, han såg ut att tycka det var kul och såg ju ut som Briar minus 100kg, några år och ändå inte samma nerv, men han gav ett trevligt och positivt intryck.

Jag håller med dig. Standarden var överaskande låg (jag har aldrig sett ett SM tidigare). Å andra sidan saknades ju flera av de bästa ekipagen; Minna, Maria von Essen, Patrik Kittel, Nina Bengtsson, Anette Christiansen, Maria Borg, Rose Mathisen och Camilla Toll. Några utav dem hade ju höjt standarden rejält.

Lite tråkigt är det ju att "alla" inte rider SM, å andra sidan har ju t ex Minna och Patrik betydligt större tävlingar att sikta på.

Faradera hann jag inte se men får göra det i efterhand någon gång när jag hinner. Är nyfiken på den hästen (har precis som du förväntningar, men nu är jag ju lite förvarnad ;)).

Jag tyckte det var intressant att se att hästmaterialet faktiskt inte va så extremt bra som jag trodde, väldigt många var ju helt vanliga dödliga hästar. Ger hopp för mig och mina hästar. I Övrigt reagerade jag på att det var väldigt få som gjorde bra piruetter.

Nej det är som Elisabeth Lette sa, de väljer ju andra tävlingar såklart men det är tråkigt när det ändå är ett mästerskap! Hela skåneligan saknas och det är ju dom som utgör ordentligt hot. Annars känns Tinne väldigt oslagbar.
Näe det var verkligen inte så roliga hästar, det var ju Favourite som var gångbar och lite så där hot (som jag trodde Faradera skulle vara) men annars kändes de ganska mediokra om man får säga så om en GP-häst.
Vart lite besviken för det var flera som satt illa, varav en ryttare satt med lååånga tyglar och händerna i magen hela programmet.

Jag reagerade framför allt på två ryttare som jag tyckte red direkt illa. Den första red med väldigt mycket hand och var överhuvudtaget ostabil i stisen. Formen på hästen såg inte ut att passa på tävlingsbanan överhuvudtaget. Den andra såg ut som den hade fått ett spätt genom ryggen och var mycket spänd tillsammans med en hård hand. Det är ju överaskande (skrämmande!) att se att grunderna faktiskt inte behöver sitta för att ta sig igenom ett grand prix program.

Tyvärr verkar vi ju ha ganska tråkigt hästmaterial i Sverige, i all fall som det är nu. Det är bara toppryttarna som har internationellt gångbara hästar (och inte ens det i vissa fall). Å andra sidan är det roligt att det finns en sådan bredd och att man inte behöver ha en 2 miljoners häst för att kunna rida grand prix. Förhoppningsvis kommer några av de väldigt lovande unga hästarna som finns få stanna i sverige och hålla hela vägen.

Ja man blir faktiskt rätt rädd. Jag påstår ju inte att jag är någon stjärna men jag kan nog fan se skillnad på en god och en illa sits sas.
Tror den andra du nämner var den jag reagerade på också, för ingenting lixom rörde sig i kroppen! Den såg stenhård ut på alla sätt och vis och undrar om det inte var den jag reagerade på att den gick emot väldigt i upptagningar etc.

Ja vi behöver på något sätt bättre hästar, eller jämnare. Om de inte har världens grymmaste luftigaste gångarter (vilket ju faktiskt inte alla GPhästar internationellt har heller) så tycker jag säkerheten och tekniken måste bli mycket bättre, visst alla har en dålig dag, men att se så många vackla i formen som igår tycker jag är ganska B helt enkelt.
Förutom att det vore kul att några av de yngre riktigt bra hästarna fick stanna i sverige vore det ju kul att se någon som faktiskt klarar av att ta sig till GP, det är ju inte många som gjort det ändå. Galliano är ju rätt amazing på det viset i o m att han gått 5, 6 och vunnit 7års + tagit sig upp i GP med goda resultat etc. Det är så extremt få hästar som gör det. Sen är han kanske inte min typ av häst men jag gillar att se honom, han ser ut att tycka att det är jävligt kul!

Delvis KL

Jag såg också på web-tvn och måste nog hålla med er att hästarna inte ser särskilt internationellt gångbara ut, sen kanske man inte ska behöva ha Totilas för att kalra sej internationellt men jag tycker nog nästan bara Tinnes häst såg ut att "passa in" ute i världen idag, kanske någon mer också.

Jag såg också ryttarna ni pratar om och Elisabeth Lette kommenterade ju t o m den ena, fast ganska "finkäsnligt" att det såg "jobbigt " ut. Ja, sannerligen.
Fel ryttare på fel häst tror jag, den skulle nog behövt en helt annan ryttare, sen var den inte min typ precis, jag tycker det var en ganska trist häst:crazy:
Fast kanske kan se annorlunda ut med annan ryttare.

Nej egentligen ska man kanske inte ens yttra sej:angel: men det är trots allt SM och jag blev nog också lite besviken på nivån. Tinne var faktistk helt i egen klass, både hästen och hon:bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
Äldre Detta är alltså ingen debatt-tråd om rätt eller fel, om för eller emot utan snarare en tråd för de som faktiskt hjälper eller vill...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
17 959
Senast: honung
·
Hästmänniskan Hej hörni! Jag har ett problem jag skulle vilja ha hjälp med och jag hoppas jag "gör rätt" här nu på hemsidan då det är första gången...
Svar
14
· Visningar
3 270
Senast: AmandaJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Vegansk efterrätt?
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur