Sv: Tittar in i ditt kök - förälder
Lyx att bli bjuden på middag!
*kl*
Vår dag såg ut såhär:
frukost: Selma drack drygt 2 dl välling, jag 1 nutrilettshake ( fuskbantar bort lite semesterkilon efter vår USA-trip förra veckan
)
lunch: Selma åt en burk med torsk/potatis/morot (tror jag) och en halv hallon/blåbär/äpplepuré, jag en till shake.
Mellis: Selma drack drygt 2 dl välling, hon hamnade fel med sin eftermiddagslur så det var ingen idé att ge en trött och gnällig bebis gröt...
Sen ställde jag mig framför spisen och imponerade på mig själv. Hade tagit upp kött ur frysen från senaste jakten hemma, ett vildsvin som min sambo skjutit. Gjorde en gryta med köttbitar, potatis, ärtor och crème fraiche. En med köttfärs, grädde och lite cf, lök, majs och potatis. En med köttfärs, krossade tomater, lite grädde, basilika, morötter och pasta. Hon fick den röda köttfärsåsen till middag, succé! Imorgon ska vi göra en massa olika fruktpuréer.
Själv gjorde jag en gigantisk sats av köttfärssås och makaroner + äppelpaj med vaniljsås. Det var vår tur att ha Hockeykväll, så vi hade 4 kompisar över. Riktigt mysigt!
Igår såg det i stort sett likadant ut, förutom att vi gjorde egen pizza istället för köttfärssås. Mums!