Sv: Tittar in i ditt kök - förälder
*knapplån*
Inte lika kul att vara med i tråden i veckorna när vi jobbar och skrutt är på dagis. Men men man måste börja någon dag
Frukost 1 (innan dagis):
Melker 2½ dl välling
Frukost 2 (på dagis/jobb):
Melker: Gröt + macka
Jag: Kaffe och banan
Mellis:
Melker: Frukt
Jag: Kaffe och macka
Lunch:
Melker: Pasta + skinksås, grönsaker och macka
Jag: Fisk med kaviarsås och ris
Mellis:
Melker: Macka
Jag: Kaffe och bulle (skyller på utvecklingsdag med jobbet )
Mannen: Frukost (jobbar natt)
Efter dagis innan middag åt skrutt lite frukt, som vanligt
Middag:
Stuvade mackaroner med falukorv och broccoli
Kväll:
Melker 3½ dl välling
Vi: Glögg och pepparkaka
Äter alla 20 månaders så här mycket mat? Beskrivningen ovan är en helt vanlig dag för Melker, han äter både ofta och stora portioner. Han har mycket energi och det är full fart från morgon till kväll men ändå
Välling innan dagis är ett måste då vi oftast är uppe innan 6 och frukost inte serveras förrän 8. Han är för det mesta hungrig/sugen när han kommer hem från dagis vid 15.30 trots mellis vid 14.30. Brukar då få frukt och det verkar inte påverka aptiten till middagen
*knapplån*
Inte lika kul att vara med i tråden i veckorna när vi jobbar och skrutt är på dagis. Men men man måste börja någon dag
Frukost 1 (innan dagis):
Melker 2½ dl välling
Frukost 2 (på dagis/jobb):
Melker: Gröt + macka
Jag: Kaffe och banan
Mellis:
Melker: Frukt
Jag: Kaffe och macka
Lunch:
Melker: Pasta + skinksås, grönsaker och macka
Jag: Fisk med kaviarsås och ris
Mellis:
Melker: Macka
Jag: Kaffe och bulle (skyller på utvecklingsdag med jobbet )
Mannen: Frukost (jobbar natt)
Efter dagis innan middag åt skrutt lite frukt, som vanligt
Middag:
Stuvade mackaroner med falukorv och broccoli
Kväll:
Melker 3½ dl välling
Vi: Glögg och pepparkaka
Äter alla 20 månaders så här mycket mat? Beskrivningen ovan är en helt vanlig dag för Melker, han äter både ofta och stora portioner. Han har mycket energi och det är full fart från morgon till kväll men ändå
Välling innan dagis är ett måste då vi oftast är uppe innan 6 och frukost inte serveras förrän 8. Han är för det mesta hungrig/sugen när han kommer hem från dagis vid 15.30 trots mellis vid 14.30. Brukar då få frukt och det verkar inte påverka aptiten till middagen