Tittar in i ditt kök - förälder

Sv: Tittar in i ditt kök - förälder

*knapplån*

Inte lika kul att vara med i tråden i veckorna när vi jobbar och skrutt är på dagis. Men men man måste börja någon dag

Frukost 1 (innan dagis):
Melker 2½ dl välling

Frukost 2 (på dagis/jobb):
Melker: Gröt + macka
Jag: Kaffe och banan

Mellis:
Melker: Frukt
Jag: Kaffe och macka

Lunch:
Melker: Pasta + skinksås, grönsaker och macka
Jag: Fisk med kaviarsås och ris

Mellis:
Melker: Macka
Jag: Kaffe och bulle (skyller på utvecklingsdag med jobbet ;))
Mannen: Frukost (jobbar natt)

Efter dagis innan middag åt skrutt lite frukt, som vanligt

Middag:
Stuvade mackaroner med falukorv och broccoli

Kväll:
Melker 3½ dl välling
Vi: Glögg och pepparkaka

Äter alla 20 månaders så här mycket mat? Beskrivningen ovan är en helt vanlig dag för Melker, han äter både ofta och stora portioner. Han har mycket energi och det är full fart från morgon till kväll men ändå :D

Välling innan dagis är ett måste då vi oftast är uppe innan 6 och frukost inte serveras förrän 8. Han är för det mesta hungrig/sugen när han kommer hem från dagis vid 15.30 trots mellis vid 14.30. Brukar då få frukt och det verkar inte påverka aptiten till middagen :D

Åh vilken rolig tråd.

Denna veckan är jag själv med dottern, sambon är på utbildning.

Frukost: 1 dl hallon yoghurt & 1/4 macka med skinka (hunden jag är hundvakt till åt resten) & 1/2 banan
Jag: 1/2 banan

Mellis: Frukt på dagis
Jag: Ingenting

Lunch: Hon åt på dagis, glömde titta vad dom ätit. Går mellan 9-14 3 dagar i veckan.
Jag: 2 mackor med julskinka

Mellis2: 1 banan & 3 tjocka skivor med honungsmelon
Jag: Ingenting

Kvällsmat för oss båda: Cowboy soppa från vildaste western. (köttfärs, lök, palsternacka, potatis, körsbärstomat, vitlök, morot, tomatpurè, skvätt mjölk & köttbuljong.
(vi får Linas matkasse varannan vecka)

Kvällsmellis: Vars 2 pyttesmå nybakade lussekatter & stort glas mjölk.
Sen fick Evelina en full flaska välling & är nattad.

Min är också en storätare, det är säkert lika normalt som att de äter yttelite! Så länge de är fina i hullet spelar det nog inte så stor roll :D

*kl*

Igår blev det nutrilett för mig frukost och lunch. Selma fick välling till frukost, burkmat med torsk/potatis/morötter och fruktpuré till lunch, välling till mellis och sen hamnade vi fel med hennes sovstunder att hon inte orkade äta riktig mat så det blev välling till middag också.
Till middag åt vi västerbottenostpaj med en sås på creme fraiche, rom, chili och hackad rödlök. :d

Ingen brakmiddag här idag - Oscar åt frukost & lunch på dagis, men är nu hemma igen.

Oscar frukost på dagis - Gröt, ägg, smörgås & mjölk

Jag - Baguette (Att värma i ugnen) med julskinka, ost, sallad, tomat & gurka

Oscar lunch på dagis - Pannbiff med potatis och brunsås

Jag - En varma koppen

I eftermiddag har vi lite "måsten" så innan vi drar iväg på det blir det lite snabbmat i form av fjärilsmakaroner och Felix burkköttbullar - Oscar älskar dem och sist åt han 17 st.

//Linda

Kanske dags att damma av den här gamla tråden!

Vi har ätit havregrynsgröt med bär till frukost. Lunch glömde jag men barnen åt pasta och nånting med sin pappa.

Till middag blev det ugnsbakade kycklingfiléer, bulgurröra med broccoli, sparris, vårlök, squash och lite hemgjord dressing på. Till det lite guacamole. Alla åt glatt.

Frukost

Jag åt en macka med ost och gurka. Lite yoghurt med müsli
Emilia åt inget (ville inte ha)
Maja åt lite gröt (försökte iaf)

Mellanmål
Emilia åt lite bröd och frukt

Lunch
Två knäckebröd med philadelphiost till mig
Emilia fick rester med lax, potatis och broccoli (hon åt en broccolibukett)
Maja smakade lite broccoli

Mellanmål
Emilia åt en banan

Kväll
Canelloni fyllda med köttfärsröra (köttfärs och cremé fraise) fick ligga i tomatsås i ugnen med parmesan på.
Nu ville Emilia äta

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka