Tittar in i ditt kök - förälder

Sv: Tittar in i ditt kök - förälder

Jag hittade lammstek med kort datum för halva priset igår, så den + tomat/vitlökssky + potatisgratäng + varm rädis/sockerärtssallad satte vi i oss. Nu är jag proppmätt :p.

Shit vad gott det lät!!!

kl

frukost: Cheerios + mjölk + juice + äpple till Sam
ostmacka i bitar + vatten till Isaac
musli och mjölk till mig

lunch: Fiskpinnar och pasta med tomat och majs för alla tre

Eftermiddagsmat (eftersom middagen blev sen)
Nykokt skinka på macka med tomat och smält ost

Middag (hos sambons syster)
Grillat nötkött
massa ugnsgrönsaker
potatismos
korv till Sam

Sängfösare för Sam: 3.5 dl välling

Ajda ja han äter sjukt mycket, men å andra sidan är han Duracell 12 timmar per dag, och han skiter som en hel man! Till lunchen idag t ex åt han tre fiskpinnar och säkert 4 dl pastasallad. Jag har provat dra ner på vällingen men alltid samma resultat - han kommer in vid 4 på morgonen och är hungrig...

Ikväll ska M och barnen äta pommes och kassler. Undra om han kom ihåg att köpa grönsaker förresten :crazy:
Jag jobbar kväll och ska äta pasta med "philadelfia tomat och pesto" kassler och vita små bönor från Saltå. Måste få i mig två mellis också (är ju magopererad) så får nog bli ett glas juice som ena mellis, och yoghurt andra melliset (slutar kl 22.15..)

Den burken är Selmas favvo, den med kalvkött. Jag tycker den luktar kattmat. :p

*kl*
Idag blev det följande:
frukost
Selma: 2 dl välling
jag: nutrilett

lunch
Selma: hemmagjord viltsvinsgryta med ärtor och majs
jag: Bjöd min mamma på lunch på vårt stammisställe Gnesta Strand. Blev köttfärslimpa och någon god sås till. Var potatis till, men var inte sugen på det. :/

middag
Selma: hemmagjord köttfärssås och spagetti
jag: ryggbiff från vildsvin, potatisgratäng och chilibearnaise. Skulle ha gjort en sallad åt mig, men orkade inte.

Har noll inspiration för imorgon, får se vad det blir... Funderar på att ta ett par ankbröst från frysen och marinera dem, men vet att sambon inte är jätteförtjust i det. Funderar på att vara som 50% av alla andra svenskar och göra tacos... ;)

Moas dag:
frukost: 7.20 200ml välling
Hemma från dagis 11.45 macka + mjölk
(middagslur)
Lunch 13.00 grönsakssoppa och bröd
Macka runt 17

Till middag idag åt vi munkar (såna här, lånad bild)
1903539-1903585.jpg

och moa smällde i sig 6 stycken:)

kunde inte vänta så jag googlade.

Men det verkar ju vara typ en efterrätt, eller det kanske är mer som pannkaka som maträtt?

Konstig sambo du har, anka är ju vansinnigt gott! Skulle kunna äta det en gång i veckan om det inte vore så galet dyrt.

Vi ska äta sill och potatis ikväll, imorgon blir det antingen stekt ris med dumplings eller papa a la huancaina, beror lite på humör.

det är typ som våfflor, fast runda.. och med vitan vispad för sig. Vi fyller dem inte med nånting utan har dem som de är, och doppar i jordgubbssylt, florsocker och strösocker (nyttigt:D)

men jääääääääkligt gott!!

hahaha, Webben är min bästis just nu, speciellt eftersom min bil inte vill starta i denna kyla. Så jag kan inte ens ta mig till en mataffär..... (Mannen får handla på vägen hem från jobbet, men jag handlar ju roligare saker :p)

oh det lät billigt på matfronten då:D

jag har suttit idag och kollat efter nåt jag kan ge sambon i julklapp som han egentligen inte behöver, som vanligt. varför ska karlar vara så omöjliga att köpa till?

Helt hopplöst!

Jag köpte en rakapparat som man kunde ha i duschen till min man för några år sen. Han använde den en gång, sen gick han tillbaka till hyvlarna. Så den fick min pappa ta över :D
Nu härom veckan började han prata om att det vore smidigt att kunna raka sig i duschen :cool: Knäppskalle! :angel:

haha, ja gud! men se det såhär, du är helt enkelt mer snabbtänkt än honom, några år sådär:)

just det ja, pepparkaksdeg har slunkit ner en hel del idag med! Gjorde efter receptet i rutiga kokboken men vet inte om jag hade i lite för mycket mjöl eller nåt, för nu när den ligger och vilar är den snarare ett mordvapen än en mjuk deg...

*KL*

Frukost: Havregrynsgröt, kanel, mjölk, äpple.

Lunch: Wookad biff i sötsur sås (fick dock göra den i separat kastrull, för sonen ville absolut inte ha "kladdig mat") med paprika och bambuskott till.

Mellanmål: Kiwi och naturell yoghurt.

Middag: Kycklinggryta med curry, kokt potatis till.

kl

Frulle: Sam cheerios och youghurt
Isaac ostmackebitar och en clementin (han pekade och sa ngh ngh ngh så det fick han såklart)
Jag musli och youghurt

Lunch: Skinka och pasta och nån grönsak för barnen.
Varm skinkmacka för mig

Mellanmål: Sam clementiner
Isaac mjölk (jag har mjölkstockning så jag får använda honom lite)
Jag fyra bitar choklad hos en kompis

Middag: Matvete och kokta grönsaker, fläskfilé med stuffing (färskt ströbröd med kryddor)
Ingen av barnen var impade, Sam åt hälften och fick en glass och en banan. Isaac åt ett äpple och en banan och lite vatten.

Kvällsmat: Sam 7 dl välling och 2 dl vatten
Isaac 2 tuttar + 1 dl välling

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka