Sv: Tittar in i ditt kök - förälder
Nej så duktig är jag inte =) Vi har ofta över från gårdagens middag, och då äter vi det till lunch. Min man äter aldrig lunch och jag äter bara lunch om det räcker till mig med, annars får My allting. Vi har också mycket i frysen till henne om det krisar.
Vi har det så lyxigt här hemma att vi bara lagar middag varannan dag. Det är nämligen så att min mans bror och hans familj bor granne med oss, så vi lagar mat varannan dag (och äter hos varandra). Det är sjukt smidigt och jätte trevligt! Är man trött någon dag behöver man ju inte stanna kvar och umgås, utan man äter och kan sedan gå hem (alt skicka hem dem
). Det är så skönt att slippa matlagningen och all disk varannan dag!
Idag har det blivit en stor portion mannagrynsgröt (2 dl mjölk) med mosad banan och loppfrön till My till frukost. Själv åt jag en skål med yoghurt och flingor och drack en kopp thé.
Till lunch är det tänkt att bli en portion med lammcurrygryta med ris till My, och jag klarar mig nog på en smoothie med jordgubb och banan.
Mellis blir antagligen lite yoghurt och någon frukt.
Till middag blir det flygande jakob
Cala: Det är väl olika det där med hur mycket man äter, det är så individuellt. My har alltid behövt äta ganska ofta för att hålla humöret uppe, själv kan jag gå många timmar utan mat (fast det är ju inte så bra egentligen).
//Julia