Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Will doÄt vego istället människa!
@honung langoustine/Norway lobster/scampi
Yes! Orkade inte skriva alla namnenKallas även Dublin Bay prawn, om någon kände för att bli lite extra förvirrad
Linsgryta med palsternacka, morot, purjolök och piri piri. Passande en regnig höst-tisdag.
Boeuf Bourgignon ska gärna puttra länge. Kan du göra den dagen innan? Det är inte svårt.Nu får ni vara min frågelåda igen. Jag ska fira äldre släkting med middag och tänker om inte fjäska järnet så åtminstone vara anpassningsbar. Hen äter kött. Mycket kött. Jag tänker att jag ska laga kött. På nån jävla vänster.
Vad gör jag? Boeuf Bourguignon, kanske? Klarar jag som är relativ köttnovis av det?
Jag kommer laga maten samma dag den ska ätas och även om det blir möjligt att låta grytan puttra ett par timmar hade den kanske mått bättre av att vila ett tag? Är det bäst med ris eller potatis till? Rotselleristomp?
Andra förslag?
Bästa tårtan att sno ihop lite enkelt? Hen gillar princesstårta(...).
JA tack! Jag har en prinsesstårtegalen sambo som vill baka det i jul så jag skulle verkligen uppskatta ett recept .Prinsesstårta kan göras enkelt eller krånglas till. Jag kan be min partner om ett lagom enkelt och gott recept om du vill.
Beträffande grytan med det besvärliga namnet befarade jag att den helst vill vila över natten och jag har inte en suck i världen att fixa den dagen innan(och framförallt inte kånka runt på den hela dagen). Är den utesluten då? Om inte annat skulle den trots allt bli supergod i min släktings matlådor resten av veckan... En födelsedagspresent så god som någon!
.