Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

Jag har ätit macroner i paris 2007 de var helt ljuvliga, men jag har inte ätit några i sverige som jag tyckt var något att hänga i granen. De jag åt där var liksom frasiga på utsidan och krämiga i mitten så de nästans smälte ihop med fyllningen. <snip>

Precis sa har jag ocksa atit dem ... mycket gott.

Har ar Muffins en typisk frukost eller mellanmals "bulle" som till frukost ofta innehaller blabar, morotter, eller till och med bacon och andra liknande godsaker.
Cupcakes ar ett oversott sliskigt bakverk som ats som dessert.

Lunch hos mamma, fläskkarré på spett med sky och citron pressat över, tjocka tjocka pomme från lidl som var jättejättegoda, tsatsiki och en grekisk sallad på svarta tomater kalamata rödlök och salladsblad och vinägerdressat.

Sällar mig till cupcake-skeptiskernas skara.
Sockerpasta, finns det något värre? Skulle vara i kombo med oblatblommor och sockerkulor då...

Dock gillar jag topparna på muffinsfabrikens muffins, de är goda! Alldeles för stora, men de i miniformat vore en höjdare.

Efter en helg med diverse grytor, pyttar och korv blir det något enkelt.
Jag tror vi kör lite kex och ost, det blir lagom.

Inte prinses kalas, i alla fall?

princes kalas heter det väll?

:D

kl

Grillpremiär här ikväll! Spett med fläskfilé och paprika, klyftpotatis till övriga tävlande och den där senapsdressade broccolin som jag förälskat mig så djupt i till mig. Sallad på babyspenat och cocktailtomater blev det också :)

Kvällsmat. rårakor; råriven potatis och gul lök, stekt i smör & rapsolja. Lingon och riven vitkål till och ett par glas mjölk.

Det skulle bli en afrikansk gryta med jordnötsmör och matpannkakor till. Missade dock att tina grytköttet. Blir köttfärsås och spaghetti som nödlösning. Tur det finns lite Gnarly Head kvar :d.

Jag gör en vinägrett med relativt mycket dijonsenap bara. Vispar ihop den i en skål medan broccolin kokar, häller ner buketterna i skålen och joxar om lite grann, så äter jag det ljummet.

En mycket grov överslagsräkning får jag till dryga 400 kcal per måltid där. Det skulle jag kalla bantarmått. För att bli mätt (och dämpa sug) på det behöver jag öka andelen protein och lägga in ett par proteinrika mellanmål.

Du har kanske rätt. Känns bara lite märkligt att mina portioner som jag alltid trott var stora egentligen är av bantarmått. Men jag ska försöka titta på vad jag äter med lite andra ögon i fortsättningen.

Lunch; raggmunk med stekt fläsk, rårörda lingon, mjölk.
Middag; Kokt broccoli som penslats med tamarisoja och balsamvinäger sen rostats i ugn tillsammans med pumpafrön, skurna tomater och sen blandat med råstekt potatis. Två nötfärsbiffar och en sweetchilisås på gräddfil. Mjölk.

Stekt laxfilé, pressad potatis, romsås på minifraîche (blev jättegott och syrligt), bouchons muqueux verts och broccoli - men i citrondressing istället för senapsversionen den här gången.

Broccoli och vitkål stekt i olivolja, varmrökt lax och aioli på burk. Rooibos, apelsin och ostsmörgås till kvällsfika.

Firat god väns flytt hit med kladdkaka toppad med rostad flagad mandel och flingsalt med lime.
Te till det, och lyckan är total!

Det blir en sen middag, troligen lax med hovmästarsås och knäckebröd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 069
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar