Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Burgaren (med bl a rödlök och mango chutney) var mycket god. Beställde pomme till och servitrisen tar min beställning med ett "pommes?". Superbetonar s:et.Det låter så stört att jag nu undrar lite om mitt minne förvanskar det. Får undersöka saken närmre genom observationer ikväll när vi ska ut och käka burgare.
Jag såg en på Condeco häromdagen som såg löjligt god ut,
En cupcake är inte gjord på banalt muffinrecept, det är mer ägg, ofta med fyllning som hackad choklad, bär eller krydda som kanel eller kardemumma, farin eller sirap i smeten.
Sällskapet var helt eniga om att det heter pommes även i singular. Diskussionen övergick snabbt till huruvida det heter en eller ett pommes.
Burgaren (med bl a rödlök och mango chutney) var mycket god. Beställde pomme till och servitrisen tar min beställning med ett "pommes?". Superbetonar s:et.
Sällskapet var helt eniga om att det heter pommes även i singular. Diskussionen övergick snabbt till huruvida det heter en eller ett pommes.
Kände väl ungefär "ja ja, gagga ni på om ert felaktiga uttal, jag vet att det finns vettiga människor därute på internet"
Nej, nu har du fel. Cupcake definieras som en skapelse som helst går i rosa eller andra pastellfärger, gärna med pärlemoströssel, den beskrivs i amerikanska termer som topping och frosting och den sprids med hjälp instagrammade bilder på bloggar med ljusrosa bakgrund, kursiva typsnitt och särskrivningar. DET är cupcakes.
Nej, nu har du fel. Cupcake definieras som en skapelse som helst går i rosa eller andra pastellfärger, gärna med pärlemoströssel, den beskrivs i amerikanska termer som topping och frosting och den sprids med hjälp instagrammade bilder på bloggar med ljusrosa bakgrund, kursiva typsnitt och särskrivningar. DET är cupcakes.
:
EXAKT min uppfattning!
Bakverk som klassmarkör, bannemej. OCH könsrollsmarkör!
Klassmarkör? Rosa är det nya rött? Tänk dig fanorna på 1 maj
prinseskalas
Jag blev tvungen att bildgoogla cupcakes och hamnade mycket riktigt i en ljusrosa neuros.