Tittar in i ditt kök - del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tittar in i ditt kök - del 7

NÄE! DU HAR FEL! :banghead:

(jag är förtvivlad, jag skulle aldrig säga eller höra till samma klass som bea-folket!)

(jag måste åka iväg, eftermiddagen är internetfri, jag ska ave maria under dagen och filosofera över mina ordval.)

De räfflade pratar jag nog aldrig om, faktiskt. Och ja, med s i ändelsen. Har nog aldrig reflekterat över vad jag kallar dem i singular, faktiskt, eftersom det sällan är aktuellt.

Det där med pommfrittisarna är ju bara för att driva med hela fenomenet. Såklart.

*KL*

Vårt lokala köpcenter, som ligger i stadens multikulturella område, hade idag den ljusa idén att ha matmarknad där det fanns chans att smaka på en massa god mat och köpa med hem.

Dagens lunch blev alltså diverse goda små bollar och piroger från blandade länder i Mellanöstern och Nordafrika. Dessutom har vi köpt hem fantastiska falafel och några piroger att äta senare i veckan.

Hoppas att detta är ett återkommande fenomen!

Apropå, säger ni "pommes frites" med svensk betoning eller säger ni "pommfritt" eller säger ni så som jag gör helt enkelt bara "pomme"? På förekommen anledning har vi fått till oss att vi i vår familj är supermysko eftersom vi säger 'pomme' bara. Diskussions-sällskapet hävdade att man ska säga pommes frites, allt annat är felfelfel.

Jag säger som du, pomme. Alternativ pommfritt. Har alltid sagt så men där jag bor nu tycker folk att det låter vrickat för enligt dem heter det pommes. Även i singular - en pommes. :cautious:

---
Ikväll har jag planerat att gå ut och käka på ett riktigt bra hamburgerställe! :d

NÄE! DU HAR FEL! :banghead:

(jag är förtvivlad, jag skulle aldrig säga eller höra till samma klass som bea-folket!)

(jag måste åka iväg, eftermiddagen är internetfri, jag ska ave maria under dagen och filosofera över mina ordval.)

Och hädanefter säga pommfritt på korrekt vis!:)

Det låter så stört att jag nu undrar lite om mitt minne förvanskar det. Får undersöka saken närmre genom observationer ikväll när vi ska ut och käka burgare.

Jo. Det är så jag säger. Men folk reagerar. Det har dock visat sig att de reagerar mer om jag säger en muff.

Men det är bättre än cupcakes. Jag har en stark aversion mot cupcakes. Muffins med glasyr eller frosting är gott dock.

Jag är också motståndare till cupcakes, men erkänner motvilligt att det är enkelt att veta vad det heter i singular.

Jag gillar till min förvåning inte heller macroner. Cupcakes var det mer väntat att jag skulle ogilla, lekte inte med Barbie som barn.

Macroner har jag inte ens smakat. De känns bara så amerikaniserade, bjärta och onödiga. *stofilvarning*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 064
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
17 485
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar