Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veckan som kommer ska jag äta:
  • Kyckling i currysås med kokta morötter
  • Vitlök- och citronkyckling med grönsaksris och yoghurtsås
  • Laxfilé med kokt potatis, haricots verts och yoghurtsås
Blir små portioner av laxen i veckan för jag hade svårt att sluta provsmaka :o
 
Fonduerester toppade med lite av skogens guld blev lunchen.

IMG_5938.jpeg
 
Jag tankte gora pizza i dag, men det blir nog en gratang i stallet och sa satter jag deg som kan bo i kylskapet tills jag har lust att gora en pizza.

Det blir sol och over 25*C storre delen av veckan, sa det blir nog en hel del grillat tanker jag mig. Det ar inte kul att sta inne och oka pa ACn for att laga mat, grillen ar bast!
 
Vegoburgertallrik och Coca-Cola i cafeteria till födelsedagslunch. Barnen åt pommes och ketchup och var nöjda med att slippa fasters mat.
 
Jag tänkte göra fyllda squashar av ett gäng squash som hade växte till sig i växthuset.
Men, kan man frysa den maträtten sen? eller blir det bara squashmos när jag tinar upp den senare?? Någon som provat?
 
Jag tänkte göra fyllda squashar av ett gäng squash som hade växte till sig i växthuset.
Men, kan man frysa den maträtten sen? eller blir det bara squashmos när jag tinar upp den senare?? Någon som provat?
Har aldrig fryst squash så men fryser tärningar till grytor mm och det blir ju blötare.
 
Vi är mitt i flytt och har levt på hämtmat, mackor etc. Här om kvällen åt vi lite kokta ägg, någon konserv med frukter, havremjölk och flingor IOM att vi inte hittade annat och inte hunnit handla. Igår var vi så trötta att sambon köpte micromat.
Ikväll åt jag pyttipanna stekt i enda mini-stekpannan jag hittade. 😅
I morgon ska vi hinna packa upp. Så kan vi börja äta normal mat. Längtar! 😍
 
Under veckan som kommer ska jag äta:
  • Wrap med pulled turkey, blandad sallad, tomater, vitkål, morot och yoghurtdressing
  • Ugnsbakad lax och broccoli samt curryröra med paprika och äpple
  • Vitkål-, purjolök- och morotsfräs med kycklingfärs och tomater plus sojadressing
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp