Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag åt inte koriandern.Blomkål och gråärter curry
Visa bifogad fil 130718
Nä vem vill äta tvål.....Jag åt inte koriandern.
Är det inte samma som sparrisbroccoli?Jag har finbesök i några dagar och välkomnade dem med kantarellrisotto med Västerbottensost igår kväll. Tenderstem-broccoli (som vi kom fram till nog inte finns i Sverige?) med citron/vitlöksolja som tillbehör och så kanel/kardemummastekta äpplen med glass som efterrätt.
Ikväll ska vi gå ut och testa en "gastro pub" som ligger bokstavligen talat runt hörnet från där jag bor och är väldigt populär, men ändå har jag aldrig varit där. Menyn ser oerhört lovande ut så jag ser väldigt mycket fram emot detta
Ha, lustigt att det heter så på svenska eftersom vi kom fram till att det var just som en blandning mellan sparris och broccoli Det var inget som mitt sällskap hade koll på i alla fall, men nu vet vi! Enligt herr Google är den tydligen väldigt dyr att odla och därför ovanlig i svenska butiker, men här är den väldigt vanlig skulle jag säga.Är det inte samma som sparrisbroccoli?
Lät himla gott iaf allting!
Ha, lustigt att det heter så på svenska eftersom vi kom fram till att det var just som en blandning mellan sparris och broccoli Det var inget som mitt sällskap hade koll på i alla fall, men nu vet vi! Enligt herr Google är den tydligen väldigt dyr att odla och därför ovanlig i svenska butiker, men här är den väldigt vanlig skulle jag säga.
Aha, intressant! Ja nu när jag gjorde lite vidare efterforskningar har jag lärt mig att Tenderstem är ett registrerat varumärke som ägs av det japanska företaget Sakata, som mycket riktigt har patent på grönsaken både här och där. I USA säljer de den tydligen som Broccolini.Jag försökte privat få tag på frön till sådan broccoli, men av någon anledning är fröna omöjliga att få tag på inom EU. Det har med något japanskt patent på samtliga sådana sorter att göra tydligen.
Du har PM!Och att importera frön från utanför EU verkar väldigt krångligt! Men skulle någon ramla över dem är jag MYCKET intresserad