Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
20231027_194352.jpg

Lysande med köpa från favorit restruang, grekiskt.

Blir mat över till annan dag, men nu ska jag njuta 😋
 
I dag blir det mac 'n' cheese (middagen maste ga fort!) och sedan sitter jag och filar pa en matlista pa grejor fran frysen ... jag MASTE minska vad vi har. Jag har en stor box och tva frysar som ett halvt kylskap ... och aldeles for mycket mat i dam.
 
Tre smulor mysko med en mjölkkanna sås. Lika undrande!

Google ger mig Haggies,Neeps and Tatties och med tanke på vem som postade verkar det rimligt. Spännande.
+ @Saigon

Stämmer! Såsen är gräddig whiskysås. Det smakar som tur är bättre än det ser ut - och då är det här ändå på ett lite "finare" ställe, så de har verkligen gjort vad de kan för att få det att se, hrm, aptitligt ut.
 
Är sparrisbroccoli samma som bellaverde?

Här blir det nog... surdegsfralla till middag, igen :angel:
Ska i veckan dra fram en soppa ur frysen, och få till en lammfärssås med pasta. Men det blir då det.
 
Ikväll gjorde jag butternut-soppa med rostade pumpafrön och vitlöksbröd.
Jag har nog aldrig lagat något med pumpa själv. Och följde inget recept. Men det blev verkligen svingott! Så jag har skrivit ner ungefär vad jag gjorde och hoppas kunna återskapa ngt liknande igen. 😅
 
Är sparrisbroccoli samma som bellaverde?

Här blir det nog... surdegsfralla till middag, igen :angel:
Ska i veckan dra fram en soppa ur frysen, och få till en lammfärssås med pasta. Men det blir då det.
Enligt Google är bellaverde en slags broccoli, medan sparrisbroccoli är en korsning av broccoli och daggkål. Men de kan säkert vara lite snarlika i smak och konsistens!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp