Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser fram emot ikväll. Långkok av lammframdel med sås och grönsaker. Om jag hinner hem i vettig tid då. Annars blir det Knorrs tomatsoppa och hårda bröd mackor.
 
Ikväll testade vi äntligen pinsa för första gången. Har inte funnits i butikerna vid förra boendet. Och sen köpte sambon fel saker. Men nu så! Och vad galet gott det var! 😍
Hade på creme fraiche, mozzarella, färsk mozzarella, en massa serrano och salsichon, inlagda oliver och inlagd fetaost. Sen på med massor av färsk basilika.
IOM att jag var så hungrig att jag kände mig som en vithaj gjorde jag varsin bruschetta på valnötssurdegsbröd också.
Så gott allting! 😍
 
Ikväll gjorde jag hemmagjorda pommes i ugnen. Den här ugnen är så jäkla bra! De blev så där krispiga på utsidan och mjuka inuti. Perfekta! Till det också biff och chili-bea. Gött!
 
I vårt kök åts ikväll böngryta med sötpotatis med råris och gräddfil som tillbehör. Det var första gången vi testade receptet och det blev absolut gott, men vi kom fram till att det nog vore ännu godare som fyllning i burritos med lite ost och grejer också. Det får bli nästa gång!
 
Jag åt en massa chips tidigare och tänkte att jag inte orkar middag. Men så blev jag galet hungrig nyss och orkar inte laga mat. Så jag har ätit plock med oliver, kallskuret spanskt, spetspaprika, tomater, fetaost och surdegsbröd. Ändå gott!
 
Jag tror att jag har tagit fram kålpudding. Den är ganska smaklös. Någon som kan föreslå hur jag piffa upp den lite?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp