Tittar in i ditt kök del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kottfars i kylen som jag behover gora nagot med, men kanner mig inte sugen pa nagot. Mojligen Sloppy Joes ... som ju ar gott, men inte nagot jag brukar gora. Oh well ... vi far se nar det ar dags att laga maten.
 
Pizza à la maken, denna gången "New York style" istället för de neapolitanska han brukar göra (och för en lekman innebär detta ungefär att det är en annan sorts deg, tjockare botten, mer ost, längre tillagningstid och mer krispighet). Det blev väldigt bra, säger jag som inte lyfte ett finger :D
 
Ikväll gjorde sambo dansk kyckling med superkrispigt skinn och citron/rosmarin-krydda. Till det fräscha grönsaker som var perfekt i konsistens så att säga. Det var blomkål och vitkål som stekts sakta i smör och kryddor. Och dito småtomater och gröna bönor med lite citronsmak. Så gott! ❤️
Efterrätt saffrans-mandelmasse-bullar. Nam! 😍
 
Sambo gjorde dansk-kyckling igen, sista förpackningen. Till det sparrisar m citron/parmesan. Och bräserad fänkål. Och hemmagjorda krispiga pommes och en svampsås. Så gott! 😍
Han ska kalasa på citronkaka och jag på danskt wienerbröd med choklad och vanilj-kladd. 😍
 
Älgfärsbiffar på rotsaksbädd med grönt vitlökssmör och rödvinssås. Himla gott rakt igenom.

IMG_6065.jpeg
 
Ikväll gjorde sambon någon panerad vit fisk och potatisstomp med bl.a. lite muskot och dill i. Värmde på lite ärtor, rödlök och gröna bönor i panna med kryddor och vitlök. Och någon citron- och dill-sås. Supergott!
Jag åt lite danskt wienerbröd till efterrätt. 😍
 
Vi skulle gjort en mustig, god gryta med kött, korvar, rotfrukter etc. Men vi orkade inte. Så vi stekte på några chimichurry-korvar och åt dem med rester av gårdagens potatismos och pizzasallad. Var ändå helt ok.
Och så fick vi citronkaka i efterrätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp