R
Rita
Idag en favorit, pasta arrabiata. För de som vill ha kött finns griilad kyckling (i delar)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har råkat spontanshoppa 15 liter jordgubbar. Någon som har tips på vad jag ska göra med dem? Misstänker att jag inte kommer må så bra om jag äter upp alla idag.
Saft är planerat, ev lite sylt också men det brukar det inte gå åt så mycket av. Råröra och frysa i isbitsform?
Det blev infrysning av majoriteten, samt en rejäl sats sylt, saft och ett par paket sparat till idag.Jag brukar styvkfrysa dem, då kan jag välja vad jag gör med dem senare.
Har råkat spontanshoppa 15 liter jordgubbar. Någon som har tips på vad jag ska göra med dem? Misstänker att jag inte kommer må så bra om jag äter upp alla idag.
Saft är planerat, ev lite sylt också men det brukar det inte gå åt så mycket av. Råröra och frysa i isbitsform?
Det blev infrysning av majoriteten, samt en rejäl sats sylt, saft och ett par paket sparat till idag.
Jag tar kanrarellpajen, kan inte äta morot pga allergi men kantareller, ja tack.Visa bifogad fil 94307
Morotspaj! Har varit sugen hela veckan! (Men inte hunnit/ inte hunnit först till matlagningen förrens idag )
Dottern fick en egen med kantareller istället.
Ikväll grillade vi högrevsburgare med briochebröd. Hade tomat, gurka, sallad, picklad rödlök, cheddarost, hamburgergurka, etc på.
Så gott!
Efterrätt citronsorbet-rester från det jag gjorde igår. Sambon tycker den smakar som Italien. Jag är benägen att hålla med. Magisk!
Ser jättegott ut, har du något recept?Visa bifogad fil 94307
Morotspaj! Har varit sugen hela veckan! (Men inte hunnit/ inte hunnit först till matlagningen förrens idag )
Dottern fick en egen med kantareller istället.
https://www.ica.se/recept/?recipeid=1971Ser jättegott ut, har du något recept?