Tittar in i ditt kök del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll gjorde jag panerad rödspätta med pressad potatis. Jag svängde ihop en kall sås av lite kylskåpsrester som lite gräddfil, majonäs, rödlök, lite rom, svartpeppar och örtsalt. Marinerade ärtor i mango-balsamico, olivolja, salladskrydda och dill. Ganska gott!
 
84955440-B7D1-43A1-A63C-531F620B7D9F.webp


Kikärtsoppa gjord med min sista tetra tomate frito :( men det blev riktigt god! Massa vitlök och chili.
 
Dag jag var pa jury duty pa grand jury hela dagen gick vi ut nagra till ett narbelaget caffe och kopte smorgasar med oss tillbaka, da flera fall hade dragit over pa tiden och vi inte hade tid att ata dar. Det var den basta Reuben jag nagonsin atit utanfor New York City. SA gott!

Till middag blev det Alaska Wild Salmon, som jag tog fram ur frysen i morse, med gulbettor och en slaw av broccoli, rodkal, och morotter. Mycket gott.
 
Jag har ansvar för dagens fika på jobbet men var på operan igår och hann alltså inte baka och fixa. Men jag åkte till Picard på lunchen - har aldrig varit där förut - och handlade makroner och éclairs lite på vinst och förlust - tanken var ungefär att är det inte gott så är det i alla fall färgglatt och sött. Men det var så gott också! Mycket imponerad.

0BAF3F38-03FB-4FEB-8E15-497CA1A245F1.webp
 
Idag blir det sötpotatis i ugn, chilimarinerad tofu, marinerade svarta bönor och mixade bönor med chili till det. Blir körsbärstomater som grönsak. Mmm.. 😍
 
Om det är gott ris.

Jag har riktigt short-grained aka sushi/stir-fry + riskokare. Sköljde riset så länge förra gången att min HV ringde och frågade om jag var hemma och det läckte någonstans :crazy: Sedan låter jag riset stå och'lufta' i 30 min innan jag häller på vatten. Blir fluffigt och perfekt till stir-fry och annat.
 
I kvall blir det till att ata "junk food" pa en football's match. Det enda problemet med det ar nog egentligen att jag ar sa himla nojd med det prospectet :cautious: Jag behover VERKLIGEN ta mig i kragen och ga ner nagra fa kilo, men det ar helt sanslost sa dalig karaktar jag har just nu och hur mycket jag ALSKAR junk food. :crazy:
Jag skyller pa att jag ater steroider ... men det blir inte latt att komma in i normala gangor igen. :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
585
· Visningar
26 625
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: Liten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 165
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp