Med två timmar försenad middagsgäst, är mitt heta tips att inleda middagen med en generöst tilltagen Bitterfitta. Stämningen blir på topp direkt!
Vegan koobideh, ris med dill och bönor, ezme-ish. Plus egendomlig efterrätt. Plus rödtjut och fler Bitterfittor.
Har jag missat något intressant recept?? Jag ser framför mig en ny, uppdaterad version av Sju sorters kakor och undrar hur de små bitterfittorna ser ut. Något åt hallongrottahållet, måntro?
För övrigt undrar jag hur irländarna egentligen överlever. Efter snart två veckor SKRIKER min kropp efter grönsaker och rotfrukter (som inte är sönderkokta eller friterade). I dag har jag ägnat mig åt underbar research på en ponny - premiering-hund/tjur/getutställning samt blom,kak,slöjd och odlar-utställning. Något som taget ur Morden i Midsummer. HELT UNDERBART!!!
Såsom gäst (fick en liten prisrosett att ha på jackan som det stod guest på) blev jag utfodrat i vip-tältet. Te med sandwishsnittar med ägg och majonäs + miniatyrbakelser. Inga fibrer i sikte vad jag kunde se.