Hyacinth
Trådstartare
Nu blev jag, helt osokt, orimligt sugen pa poutine
Jag läste här putin och tänkte att det må vara hänt, men kanske inte i mattråden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den vita vegana chokladen är ett orosmoment. Lite väl mycket rismjöl och lite väl lite vit choklad i de jag har testat.Det smakar iofs ingenting Jag gjorde kladdkaka på kikärtsspad (istället för ägg då) och för att vara första gången blev den ändå helt rimlig tycker jag. Kanske inte superkladdig men smaken var ungefär som en vanlig kladdkaka. Den största förlusten är liksom smör tycker jag, inte ägg
Annars testade jag även det här receptet på vegansk kladdkaka med vit choklad och mandelmjöl i somras som var riktigt bra
Jag trodde att det var i Kanada man får poutine, @Miran och @hastflicka ? Underlig rätt, som jag har fått en gång på en middag med kanadensiskt tema.
Har ni noterat att vi har en allvarlig samhällskris? Jag hade som vanligt inte insett allvaret, och jag har inte preppat! Misär, nöd och katastrof!
Det finns ingen iKaffe i affärerna, på grund av de där återkommande problemen med att få fram produkten.
Det hette Moules Frites på menyn, men serverades inte med pommes frites? Det låter ju lite konstigt, även om jag inte direkt tycker att det behövs pommes frites till musslor. Förutom sconestävlingarna (!?!?) kunde en tro du är i Nederländerna. Någonstans i trakterna av Wageningen fick man in ett litet ställ med tre sorters potatis (tex stekt, potatisbollar och pommes frites) till allting, förutom den sorts potatis som ingick i själva rätten (tex potatisgratäng).
När jag var i Shannon blev jag helt såld på sodabrödet. Men det var bara sådär tre dagar. Jag kanske hade fått nog sedan.Nej det hette inte Moules frites på menyn. Det hette bara Muessels nåt, men på ett ställe där även pizzan serveras med en skål pommes så var det ändå en överraskning att just musslorna serverades utan med tanke på Moules Frites ändå är en etablerad rätt.
En sak jag verkligen saknar här är riktigt bröd. Typ allt (utom toast) är sodabread och det är faktiskt väldigt sällan som bakpulverbröd blir riktigt gott, tycker jag. Idag hittade jag ett litet ostställe som sålde levande surdeg. Något bröd bakat på surdeg syntes däremot inte till. Däremot många sorters lokalt tillverkade getostar.
Har ni noterat att vi har en allvarlig samhällskris? Jag hade som vanligt inte insett allvaret, och jag har inte preppat! Misär, nöd och katastrof!
Det finns ingen iKaffe i affärerna, på grund av de där återkommande problemen med att få fram produkten.
Prepper!Jag har bunkrat
Prepper!
Jag har fyllt på med vin och lagt fram fiskelinan, om den skulle behövas.
Ju mer jag tänker på det desto orimligare känns det att någon någonsin kan bli sugen på pommes med ost och brunsås.
Alltså.. Har googlat men kommer bara till buke.. Vad är influencertortellini?I dag blev det min favoritsnabbmat, influencertortellini! Som så ofta med svamp (denna gång ostronskivling), matlagningsgrädde, lök och vitlök samt balsamico och rosmarin . IPA som måltidsdryck och GLOW som underhållning .