Jag hade gärna kommit men bor i Skåne. Att äta inget låter inte bra. Du kanske kan köpa lite färdigrätter eller så?
Skåne är ju lite väl långt, ja...
Jag är i färdigrättsträsket, dvs dumplings
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade gärna kommit men bor i Skåne. Att äta inget låter inte bra. Du kanske kan köpa lite färdigrätter eller så?
Jag är i färdigrättsträsket, dvs dumplings![]()
Nej, det är inget bra att inte äta tillräckligt... och det är inte någon ätstörning som tittar upp för har jag sällskap äter jag. Men själv blir jag inte hungrig eller sugen på något. Min aptit är som sagt påverkad av mina mediciner så det är sas "lätt" att bara låta bli att äta när man ändå inte känner "åh, DET vill jag ha".
Jag fattar! Bra där med dumplingsen (?). Man blir ju rätt så trist och trött när man inte äter, i alla fall jag.Skåne är ju lite väl långt, ja...
Nej, det är inget bra att inte äta tillräckligt... och det är inte någon ätstörning som tittar upp för har jag sällskap äter jag. Men själv blir jag inte hungrig eller sugen på något. Min aptit är som sagt påverkad av mina mediciner så det är sas "lätt" att bara låta bli att äta när man ändå inte känner "åh, DET vill jag ha".
Åh det som är så härligt att plocka svamp!Igår blev det kantarellpasta. Så enkelt och ruggigt gott.
Kantareller steks i smör sen slår man på grädde kryddar med salt och vitpeppar och låter reducera. Koka valfri pasta blanda ihop allt i en stor skål.
Till det brukar jag servera en vanlig grönsallad. körsbärstomater med lite olivolja salt och peppar.
Så enkelt (förutom att plocka och rensa kantareller då) och gott.
Åh det som är så härligt att plocka svamp!
Jag fattar! Bra där med dumplingsen (?). Man blir ju rätt så trist och trött när man inte äter, i alla fall jag.
Ja, helt ok. Jag hade lite riven lök i smeten. Det hade nog blivit lite trist utan.Blev det gott?
https://www.cafe.se/12-frascha-veganpizzor-som-far-det-att-vattnas-i-munnen/Middag igår blev i vanlig ordning enligt minsta motståndets lag; stekta grönsaker i rustika bitar med äggnudlar, sriracha och en klatt jordnötssmör, koriander och lime.
Häromkvällen blev vi bjudna på grillad makrill, färskpotatis och kaprissalsa.
Jag längtar efter pizza, har ni tankar om GOD mjölkfri pizza? Pizza utan ost, går det?
Jag är extremt skeptisk till veganost plus att jag inte kan äta soja, som ju de flesta veganostar verkar vara gjorda av.https://www.cafe.se/12-frascha-veganpizzor-som-far-det-att-vattnas-i-munnen/
Jag fick en med tapenade (köp färdig enligt mml), kronärtskocka och pinjenötter en gång.
Jag gissar att du inte litar helt på vegan "ost"?
De där recepten såg inte alls dumma ut och den du ätit lät inte heller fel! Självklart färdig tapenadhttps://www.cafe.se/12-frascha-veganpizzor-som-far-det-att-vattnas-i-munnen/
Jag fick en med tapenade (köp färdig enligt mml), kronärtskocka och pinjenötter en gång.
Jag gissar att du inte litar helt på vegan "ost"?
Inte för att vara den där veganen som ska hoppa in överallt och promota ersättningsprodukter, men på Willys finns det en vegansk "ost" som är gjort på kokosolja. Den smälter väldigt bra på pizza och smakar inte sådär unkigt som vissa veganostar gör. Plus den kostar bara runt trettio kronor så det är ingen jätteförlust om ingen gillar den heller...Jag är extremt skeptisk till veganost plus att jag inte kan äta soja, som ju de flesta veganostar verkar vara gjorda av.
Har sjunkit ner i "äter inget"-träsket igen... när jag är själv lagar jag ingen mat. Vill någon komma på middag för att rädda mig ur träsket? Jag kan åstadkomma något av de flesta däggdjur vi äter, ev fisk och någon fågel, absolut vegetariskt och borde kunna åstadkomma något veganskt om det kniper
Idag blev det något varmt iaf, dumplings.
Edit: Jag kan röka det mesta!i matväg då innan någon får för sig något annat
![]()